Zamagljena stakla tokom hladnih jutara nisu samo iritantna, već mogu biti i opasna jer smanjuju vidljivost u vožnji. Rješenje je mnogo jednostavnije nego što većina vozača misli. Najbrži način da očistite zamagljena stakla je da uključite grijanje na maksimum i snažnu ventilaciju direktno ka vjetrobranskom staklu, jer topao vazduh u kratkom roku rastapa kondenzaciju i vraća vidljivost.
Strujanje vazduha funkcioniše praktično kao fen za kosu, ali uz jednu ključnu stvar: potrebno je da vazduh ide direktno ka staklu, a ne prema kabini.
Ako je vazduh u kabini topao i vlažan, a napolju suvlji, prvo otvorite prozore da se vazduh zamijeni. Bez razmjene vazduha magla se vraća čim se staklo ponovo ohladi, pišeTelegraf.rs.
Klima-uređaj treba koristiti redovno tokom cijele godine. Ako se koristi samo ljeti, u sistemu se stvara ustajao vazduh i vlaga, što dodatno pospješuje magljenje stakala i može dovesti do oštećenja same klime.
Uvijek je bolje da staklo prvo prebrišete suvom krpom ili sunđerom, pa tek onda uključite grijanje.
Prljavština i masnoća iznutra zadržavaju vlagu i ubrzavaju magljenje. Redovno čišćenje unutrašnjosti stakla sredstvom za staklo pomaže da se kondenzacija manje lijepi.
Jedno dugme rješava sve
Savremeni automobili imaju dugme koje automatski aktivira maksimalno grijanje, ventilaciju i klimu usmjerenu pravo ka staklu. To je najefikasniji način da se zamagljena stakla očiste u vožnji i trebalo bi da ga koristite čim primijetite vlagu na staklu.
Vremenom klima gubi rashladni gas, i do 15 odsto godišnje, pa vremenom postaje slabija. Servisiranje je poželjno svake dvije godine, gdje se sistem provjerava i dopunjuje kako bi ostao efikasan i tokom zime, kada je sprečavanje vlage u kabini najvažnije.
Ako primijetite da klima radi, ali vazduh nije dovoljno hladan ni suv, moguće je da je nivo gasa nizak, pa treba provjeriti da li ima curenja.
Datum i vrijeme objave: 19.11.2025 – 17:45 sati





