Bridget Jones, najomiljenija i najnespretnija junakinja Velike Britanije iz istoimene romantične komedije stoji u naboranoj minici i sa raskopčanim kardiganom u centru Londona, držeći svoj dnevnik i olovku. Alkoholne jedinice: 0, cigarete: 0, kalorije: 0, težina: 31 – i, prema glumici Sally Phillips, „nema namjeru da išta od toga izgubi“.
Phillips je jučer ujutro bila na londonskom Leicester Squareu kako bi otkrila bronzanu skulpturu komičnog lika Bridhet Jones u prirodnoj veličini, uz Helen Fielding – koja ju je prvi put predstavila u novinskoj kolumni prije 30 godina, a čiji su romani sada prevedeni na više od 40 jezika. Tu je naravno bila i Renée Zellweger, zvijezda koja je u četiri filmska nastavka utjelovila taj fantastični (s ukupnom zaradom od 900 miliona dolara/ 683 miliona funti)).
Skulptura se inače pridružuje likovima poput Paddingtona, Harryja Pottera i Charlieja Chaplina u sklopu projekta Westminster vijeća “Scenes in the Square” (Scene na trgu), kako bi se dodatno učvrstila reputacija ovog mjesta kao filmskog središta. Na tom se mjestu nalaze nalaze četiri multipleks kina i održava se većina londonskih premijera, uz glamour na crvenom tepihu.
Crveni tepih je također postavljen je u čast bronzane Bridget, koja je bila smještena u gredicu od plastičnih fuksija i prekrivena ljubičastom svilenim plahtom koja je zahtijevala poprilično povlačenja kada je došlo vrijeme za veliko otkrivanje – tipična nezgoda za lik poznat po svojim nespretnim novinarskim izvještajima.
Sally Phillips, Renée Zellweger i Helen Fielding. Fotografija: Gareth Cattermole/Getty Images
„Izgleda stvarno slatko“, bila je Zellwegerina ocjena. „Mislim, stvarno je čudno, ali stvarno slatko.“ Vidjeti sebe ovako oživljenu bilo je „nešto što ne očekuješ da će se dogoditi“, rekla je, posebno dok sam još živa. Njeni ciljevi prilikom snimanja prvog filma prije 24 godine bili su skromniji: „Samo sam se nadala da neću biti otpuštena.“
To što statua drži pribor za pisanje umjesto svojih uobičajenih rekvizita, cigarete i čaše chardonnaya, bilo je „u redu“, rekla je Phillips. „U četvrtom filmu ona nije baš pijana. Radi bez vina jer propusti nisu samo povezani s alkoholom.“
Iako se vitka figura statue činila inspirisana najnovijim filmom – u kojem udovica Bridget više ne pije prekomjerno votku i ne pretjeruje sa sladoledom, već balansira između uloge samohrane majke i dva nova udvarača – njena garderoba potiče iz ranijeg razdoblja. „Težina iz ere ‘Mad About the Boy’(Luda za dečkom)sa odjećom iz ‘Bridget Jones’s Diary’“ (Dnevnika Bridget Jones), rekla je Phillips oprezno. „Vrlo, vrlo precizno“, složila se Fielding.
Također nisu bile izložene Bridgetine poznate “mumijine gaćice” koje su oblikovale njenu siluetu. Nepotrebne su,, rekao je predstavnik studija 3D Eye koji je odgovoran za umjetničko djelo, jer „skulptura u glini vjerovatno funkcioniše na sličan način kao i skulptura gaćica“.
„Njen stomak je ravan kao palačinka“, rekla je Fielding, impresionirana, iako je kasnije priznala da se činilo kako „malo viri“ preko pojasa – efekat pojačan umjetničkom odlukom da se tri donja dugmeta ostave otkopčana, a kardigan navodno razdvoji kako bi otkrio trougao trupa.
Statua Bridget Jones, Leicester Square, London. Fotografija: Alan West/Hogan Media/Shutterstock
Mogu li obožavatelji biti u iskušenju da joj protrljaju stomak za sreću? „Kako je to slatko“, rekla je Zellweger o toj ideji. „Nikada to nisam zamišljala. Tako mi se sviđa! Možda bismo svi trebali protrljati njen stomak?“
Otkrivanju statue također je prisustvovao Eric Fellner, suosnivač produkcijske kuće Working Title koja stoji iza filmova. „Portretiranje je dovoljno teško“, rekao je. „Ali rad u 3D-u je još veći izazov. Uspjeli su uhvatiti stav, što je najvažnije.“
Fielding je rekla da dok kipove obično ne traži na svojim putovanjima – „prvo idu barovi“ – ipak je napravila nekoliko selfija sa Jilly Cooper u septembru, kada su obje spisateljice bile na događaju u Chatsworthu koji je ugostila kraljica Camilla.
„Šetale smo oko svih kipova odlučujući da li nam se više sviđaju goli muškarci ili psi. Jilly su se svidjeli psi, a meni muškarci. Ali sviđa nam se oboje, zapravo.“
Fielding je rekla da se nada da će ljudi možda donositi pakete čokolade i Silk Cut cigarete da ih polože kod Bridgetinih nogu u vrstu hodočašća, podsjećajući na scenu u njenom romanu u kojoj njena junakinja polaže cvijeće na kapije Kensingtonske palače nakon smrti princeze Diane.
Popularnost njenog lika, rekla je, posljedica je „jaza između toga kako svi osjećamo da se od nas očekuje i kakvi zapravo jesmo. Bridget nema supermoć. Ne može letjeti kao Mary Poppins. Ne može se baviti čarobnjaštvom. Sigurno nije medvjed.“
Sally Phillips otkriva kip. Fotografija: Gareth Cattermole/Getty Images
„Ali te veoma britanske osobine – ljubaznost, podrška prijateljima, osjećaj zajedništva i sposobnost da se smiješ svim svojim nesavršenostima – savršenstvo nesavršenosti – čine je bliskom ljudima.“
Njen kontinuirani šarm, posebno kod onih koji nisu bili rođeni kada se prvi put pojavila, Fielding je pripisala sve većoj krizi samopouzdanja među mladima. „Kada sam prvi put pisala o Bridget, tek je počeo da nas pogađa masovni medijski photoshopping u časopisima: zaista mršave djevojke iz devedesetih u reklamama. Ali generaciji Z je sto hiljada puta gore jer to ne vide samo iz daljine. Vide svoje prijatelje photoshoppirane. Postoji ogromna kultura predstavljanja lažne verzije svog života.
„Ali također se osjećaju krivima što brinu o svom tijelu zbog body positivity pokreta. Dakle, zamislite da ste Bridget i osjećate se loše zbog svog tijela i osjećate se loše zbog toga što se osjećate loše.“
Na nedavnom književnom festivalu u Magalufu, jedna influencerka je Fielding rekla da joj je „Bridget pomogla da se ne osjeća čudno, loše ili krivo zbog sebe. U Japanu, ove male, lijepe žene dolaze i kažu da se poistovjećuju s Bridget. Različiti ljudi osjećaju da ih ona tješi već samim tim što je tako ljudska.“
Četvrti film iz serijala o Bridget Jones objavljen je u februaru; njegove zvijezde, Leo Woodall i Chiwetel Ejiofor, kao i režiser Michael Morris, također su bili prisutni na otkrivanju kipa, gdje je Morris rekao da se nada da bi mogao uslijediti i peti film.
„Mislim da znamo da to nije Nelsonov stub“ … (s lijeva) Leo Woodall, Renée Zellweger i Chiwetel Ejiofor na otkrivanju bronzanog kipa Bridget Jones. Fotografija: Dave Benett/Getty Images
„Bridget Jones: Mad About the Boy“( Bridget Jones: Luda za dečkom) je u Velikoj Britaniji zaradila 46 miliona funti i ostaje drugi film s najvećom zaradom te godine, ali je u SAD-u odmah pušten na streaming – na razočaranje Morrisa i Fellnera. „U Americi se smatra da sve što nije veliki filmski događaj završi na streamingu“, rekao je Fellner. „Ne slažemo se i mislimo da dobre priče zaista funkcionišu u zajedničkom iskustvu.“
Fellner ističe usporedbu između Fielding i druge spisateljice čije je najpoznatije djelo također ovjekovječeno u Leicester Squareu: JK Rowling.
„Kreativnost jedne osobe može postati ogromna stvar na globalnoj razini“, rekao je. „Političari vole gledati industriju kao tešku stvar, ali kreativnost je sama po sebi industrija, i potrebno je omogućiti mladim ljudima iz svih slojeva društva da dolaze do ideja poput Joanne Rowling i Helen. Što se više intelektualnog vlasništva stvori, to je bolje za ovu zemlju.“
Fielding je rekla da očekuje da će Keir Starmer pokazati živo zanimanje za jutarnje događaje, s obzirom na to da se često smatra inspiracijom za elegantnog i moralno besprijekornog odvjetnika za ljudska prava Marka Darcyja (glumi ga Colin Firth). „Sigurna sam da će njegova pažnja biti usmjerena na ovo pitanje“, rekla je, dodajući svoju nadu da će premijer biti podsjetnik da „umjetnost shvati ozbiljno i ulaže u nju“.
Također je pozvala na to da se financiranje općenito pravedno rasporedi, umjesto da se koncentrira u glavnom gradu. „Ja sam iz Leedsa“, rekla je. „I sav humor u Bridget temelji se na sjevernjačkoj komediji; na šali spuštanja otmjenih stvari na zemlju. Na sjeveru ima toliko kreativnog talenta i humora, ali iskreno, ako govorim u Yorkshire Children’s Charity ili nečemu sličnom, ostajem sam.“
Renée Zellweger i Helen Fielding. Fotografija: Gareth Cattermole/Getty Images
Fielding je uporedila današnji sjever Engleske sa sredinama koje je posmatrala radeći za Comic Relief prije 40 godina: „Osjećam se kao da sam ponovo u istočnoj Africi 80-ih: djeca bez cipela, porodice bez hrane. Podjela na sjever-jug u Britaniji je mnogo veća nego u većini zapadnjačkih zemalja.“
U Leicester Squareu, gomile su počele da se razilaze, ružičasti tepih je izgledao malo blatnjavije, a prizor male bronzane žene s privlačnim licem i nesigurno zakopčanim gumbima počeo je da djeluje kao trajna pojava.
„Mislim da svi znamo da ovo nije Nelsonov stub,“ rekla je Fielding. „Možda za tri stoljeća više neće biti ovdje. Ali, ipak, prilično je divno što Bridget znači nešto u ovoj zemlji.“
Datum i vrijeme objave: 18.11.2025 – 11:19 sati




