Daleko od toga da ćemo u novom “The Running Manu” (Trkač, 2025) reditelja Edgara Wrighta, gledati Glena Powella kako kao naslovni “trkač” Ben Richards prosipa one-linere kako je to činio Arnold Schwarzenegger u originalnom filmu iz 1987. Opet, daleko od toga da nećemo uživati u filmu, koji malo na svoju štetu pri kraju, iako bi trebao upravo suprotno, gubi na momentumu pretvarajući se u nešto što ne bi smio. A to je propagandni politički pamflet pod parolom: “Protiv svih, a ni za koga”.
Iako je Powell tolika faca i može na svojim plećima nositi cijeli film i ima dobar osjećaj za komičnu opasku, ostaje žal za neiskorištenim potencijalom. Novi “Trkač” je poput prethodnika proizašao kao adaptacija istoimenog romana Stephena Kinga iz 1982, koji je objavio pod pseudonimom Richard Bacham, ali se također može i smatrati remakeom filma sa Schwarzeneggerom. Kako god uzeli, jasno je da Hollywood nema ideja i da se nalazimo u nepreglednom vrtlogu remakeova/rebootova/prequela/sequela.
Edgar Wright je sposoban zanatlija kadar napraviti pristojnu filmsku zabavu (štaviše, odličnu – “Baby Driver” iz 2017) i u “Trkaču” pored režije, sa Michaelom Bacallom ostavlja svoj potpis i na scenariju. Originalno, u Kingovom romanu radnja je bila smještena u tada daleku 2025. (tu smo!), dok je sada riječ o nekoj malo daljoj, ipak distopijskoj budućnosti, koja sve više i više podsjeća na prezent, u kojoj je cijela zemlja (Amerika, naravno) svaki dan i svako veče “zalijepljena za TV prijemnike” i nemilosrdne reality showove poput “The Running Man”, te neke totalno stupidne.
U “Trkaču” postoje tri lika – “trkača” i pet lovaca, a trkači moraju preživjeti 30 dana lova, čime mogu osvojiti milijardu novih dolara (sa likom Arnolda Schwarzeneggera; mala šala i mig Wrighta i tima iza filma ka originalu). Powellov lik Ben Richards radnik je bez posla sa ženom i bolesnom kćerkicom, i iako ga žena kumi i moli da se ne prijavljuje na “Trkača”, on to igrom slučaja i učini, te polako postaje prvi čovjek u državi, najtraženiji od svih traženih. Sve da bi spasio porodicu i obezbijedio joj siguran život. Tu se upravo ono “sam protiv svih, a za porodicu” pretvara u “sam protiv svih, a ni za koga”, jer na kraju krajeva Richards ostaje toliko oprečno motiviran.
Akcione scene su na zavidnom nivou, što je bilo i za očekivati od Wrighta, te se vidi da itekako zna orkestrirati akciju na velikom, ali i malom nivou. Svakako, kao i sve i jedan svoj film, Wright se potrudio da soundtrack bude i više nego odgovarajući, te sve pršti od za uho ugodnih i priličnih melodija i stihova.
Glumačka postava predvođena Glenom Powellom, sa minijaturama Josha Brolina kao producenta showa Dana Killiana, Colmana Dominga kao voditelja Bobbyja “Bobby T” Thompsona, te epizodama Williama H. Macyja i Michaela Cere kao Richardsovih pomagača Moliea Jernigana i Eltona Parrakisa, nadasve je uvjerljiva i uvježbana družina.
Kako god, novi “Trkač” će poslužiti kao prijeko potreban bijeg od svakodnevnice u svijet magičnih pokretnih slika.
Datum i vrijeme objave: 16.11.2025 – 10:30 sati





