Estetika CLEAN girl, koja je dugo definirala minimalistički i wellnessom inspiriran izgled na društvenim mrežama, zamijenjena je novim valom haotičnog šika. Za razliku od „čiste devojke“—prepoznatljive po njenoj besprekornoj koži, zalizanoj kosi i izgledu savršenom kao njen dom—neuredna devojka prihvata estetiku rokenrola sa bezbrižnim vibracijama. Ovaj uspon signalizira promjenu u načinu na koji Gen Z redefinira ljepotu, stil i autentičnost.
Šta definiše “neurednu devojku”?
Neuredna kosa, razmazano sjenilo i zgužvana majica – estetika neuredne djevojke osvaja svijet olujom, preuzimajući društvene mreže, ulice, pa čak i modne piste. Nestali su izgledi bez šminke i neutralna odjeća čije su glavne promoterke bile Hailey Bieber i Matilda Djerf. Na njihovom mjestu sada su neuredne punđe, slojevita odjeća u indie rock stilu i cigareta koja joj nonšalantno visi s usana, što podsjeća na Kate Moss iz 2000-ih.
Trend su popularizirale zvijezde poput britanske pop ikone Charli XCX, lidera prošlogodišnjeg trenda Brat, i Billie Eilish. Na društvenim mrežama hashtag #messygirl skupio je hiljade pregleda, dodatno podstaknut pjesmom britanske pjevačice Lole Young I’m Too Messy, dok je virusni kviz “Clean or messy girl?” kruži na TikToku.
Najavljena je kao trenutno lice pokreta Addison Rae, bivša TikTok zvijezda koji se okrenuo filmu i muzici. Sa svojim indie muzičkim spotovima i nefiltriranim objavama, koji podsjećaju na MySpace ili Tumblr profile od prije više od jedne decenije, Rae se oslanja na nedovršenu estetiku.
Pjevačicu hvale što je predstavila autentičniji izgled, bez šminke i neuredne kose, za razliku od svojih tradicionalno glamuroznijih vršnjakinja iz generacije Z, poput Sabrine Carpenter. Njena saradnja sa Charli XCX ju je zacementirao kao sinonim za ovaj arhetip. Uz to se i ističe pevačica Olivija Rodrigopoznat po pristupačnim soft-grunge komadima inspirisanim 90-im i 2000-im.
Međutim, ova “neuredna” nemarnost nije nova pojava. Od poderanih najlonskih čarapa Courtney Love iz 90-ih, do mrlja od tuša Amy Winehouse, do blatnjavih festivalskih čizama Kate Moss, ovaj stil ima duboke korijene.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
“Trend je negdje na pola puta između mekog grungea iz 2010-ih i indie ljigavosti iz 2000-ih. Osim što danas svaki trend prolazi kroz algoritam i postaje hashtag”, ističe francuska modna autorica Sophie Abriat u intervjuu za AFP.
Kulturni zaokret
“Neuredan ne znači nemaran – radi se o kulturnom pomaku od performativnog savršenstva ka sadržaju koji je stvaran i prepoznatljiv. Virusni TikTok trendovi sve više slave svakodnevnu rutinu i takozvanu neurednu stvarnost – od pretrpanih kancelarija do haosa u skladištu”, dodaje.
“Ljepota je tako pristupačan način da signaliziramo ko smo i kako se osjećamo”, rekla je za Newsweek Angie Meltsner, osnivačica studija za istraživanje kulture Tomato Baby.
“Udaljavanje od ‘čiste djevojke’ dolazi u vrijeme velike neizvjesnosti u svijetu, a način da se nosimo s tom neizvjesnošću može biti prihvaćanje neke vrste haotične, subverzivne energije, koja se kanalizira u ove hrabre, maksimalističke, razigrane prikaze.”
Anne Valois, kreatorka poznata kao @curatingambiance, istakla je u svom TikTok videu kako je estetika čiste djevojke počela da se raspada. “Nakon godina minimalizma i tihog luksuza, neuredna cool djevojka se vratila”, rekla je.
Ona vjeruje da je ovo više od površinskog trenda, ukazujući na podatke sa platforme Particl koji pokazuju sve veći interes za proizvode koji su vrlo različiti od onih koji su bili u vrijeme vladavine čiste estetike. “Interesovanje za duvanske proizvode poraslo je za 843 odsto, a za alkoholna pića za skoro 1.000 odsto u poslednjih 12 meseci”, navela je ona.
“Odjednom, ispijanje piva u kaubojskim čizmama izgleda više nego ispijanje zelenog soka i odlazak na pilates”, rekao je Valois. “Manje se radi o optimizaciji, a više o karakteru, uživanju i raspoloženju.” Prema njenim riječima, konformizam više nije statusni simbol, već je postao “nedostatak mašte ili algoritamske usklađenosti”.
Trend, dakle, utjelovljuje stil života koji zagovara opuštanje i samoprihvatanje. “To je estetika koja slavi nesavršenost, nonšalanciju, haos i emocionalnu ranjivost. (…) Pozicionirana je kao kritika hiperproduktivnosti”, analizira Sophie Abriat. “Suočava kontrolu sa vizuelnim jezikom kolapsa – neredom i konfuzijom. To je poput stilizovanog sagorevanja.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Paradoks lažne autentičnosti
Autentičnost je, međutim, velika fatamorgana modernog doba. Što se više trudimo da to dokažemo na internetu, to brže nestaje, piše The Guardian. Dolaskom generacije Z i Alfe na društvene mreže, odgovor na kulturnu potražnju za savršenstvom postao je haos – sirov, nefiltriran i namjerno neuredan sadržaj. Određeni feedovi ustupili su mjesto deponijama fotografija, finsta profilima (skrivenim Instagram profilima koje ljudi otvaraju samo za određene prijatelje) i bedrotingu.
Ipak, brzo je postala samo još jedna uloga, žanr sadržaja podložnog sve ekstremnijim izvedbama – snimanje vlastitog plača, ekstremno dijeljenje privatnosti i javni krahovi. Ranjivost je postala estetika, a odbacivanje savršenstva postalo je vlastiti oblik perfekcionizma: besprijekorno izvršavanje nesavršenosti.
Ispod iluzije spontanosti krije se dobro orkestrirana estetika, o čemu svjedoči sve veći broj tutorijala koji uče korisnike kako da usavrše izgled “neuredne djevojke”. „Prividni haos je često pažljivo osmišljen“, slaže se Sophie Abriat.
Francuska novinarka Claire Roussel dodaje da ovaj stilizovani poremećaj nije jednako reprezentativan. “Obično je portretišu mršave, konvencionalno privlačne bjelkinje poput Kate Moss. Malo pažnje se poklanja raznolikosti, što dovodi u pitanje njenu usklađenost s feminističkim idealima.”
Da bismo razumjeli zašto je autentičnost gotovo nemoguća, moramo razumjeti šta su nam društveni mediji učinili: pretvorili su lični identitet u performans, a sve nas u brendove. Mi sebe vidimo u trećem licu, kao entitet kojim treba upravljati.
Autentičnost jednostavno ne može opstati u okruženju konstantnog nastupa, jer se otuđujemo od vlastitih postupaka kada se svaki trenutak filtrira kroz pitanje kako će biti primljen.
Brendovi su prihvatili neurednu estetiku
Iako je estetika neuredne djevojke prisutna već neko vrijeme, vijest je da brendovi sve više usvajaju ovaj vizualni jezik. Umjesto uglađenog savršenstva, biraju kurirani haos i nesavršene trenutke kako bi se autentičnije povezali s publikom.
Godinama je savršenstvo bilo zlatni standard, ali danas se takav pristup čini umjetnim. Publika žudi za realnošću – trenucima iza kulisa, polukorišćenim proizvodima ili kreativnim haosom u kancelariji.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nesavršenost je postala znak iskrenosti, što posebno rezonira kod generacije Z, koja preferira opušteniji dizajn u odnosu na ono što smo zvali tihim luksuzom proteklih godina. Naravno, modna i kozmetička industrija nije propustila priliku. “To je paradoks: čak i nesavršenost se može stilizirati, prodati i urediti, a modni brendovi su to shvatili”, primjećuje Sophie Abriat.
Primjeri su brojni. Häagen-Dazs je pokrenuo kampanju fokusiranu isključivo na štapić za sladoled koji se može polizati. U industriji ljepote, Lancôme je prihvatio stvarne trenutke haosa nakon šminkanja i uveo hashtag #MessyWithLancome.
Današnja “autentičnost” brendova se svodi na preuzimanje performansi generacije Z. Virusni TikTok video snimci su postali mjesto gdje brendovi međusobno komuniciraju istim podrugljivim i samosvjesnim tonom. Ironično, ne postoji ništa manje autentično od multinacionalnih kompanija koje se pretvaraju da su umorni tinejdžeri, ali to je postala naša stvarnost.
Promjena mentaliteta ili samo prolazni trend?
Alexan Ashcraft, osnivač digitalnog magazina Trends of the Times, smatra da privlačnost “neuredne djevojke” leži u njenom bezbrižnom duhu. „Povratak neuredne devojke nije samo još jedan TikTok trend, to je promena načina razmišljanja, kulturno resetovanje“, rekla je za Newsweek.
“Za razliku od ‘čiste djevojke’—uglađene i savršene—neuredna djevojka je raščupana, nepovezana i neopterećena. Ne oblači se niti kupuje za objave, lajkove ili da bi je vidjela.”
I modne piste odražavaju ovu promjenu. Na nedavnoj nedelji mode u Parizu, indie sleaze stil se snažno istakao, sa dosta kože, povratkom uskih pantalona i majica sa printom.
Unatoč kritikama, neuredna djevojka nudi “značajan dašak svježeg zraka” u periodu reakcionarnih trendova kao što su tradwives (tradicionalne domaćice) ili povratak proanoreksičnih sadržaja, uvjerena je Claire Roussel. “Ako ljudi pronađu trend koji im omogućava da se suprotstave ovim hiperkonzervativnim i duboko mizoginim zabranama, to je sjajno”, zaključuje ona.
Na kraju, ono što mladima zaista treba jeste da razbiju očekivanje da nemilosrdno čuvaju svaki element svog života za javnost. Rješenje nije u snažnijem izvođenju autentičnosti, već u očuvanju onih prostora gdje je to još moguće: u nezabilježenim razgovorima i privatnim trenucima, daleko od ekonomije pažnje.
Datum i vrijeme objavljivanja: 15.11.2025 – 02:35 sati





