Nedavno je došlo do eksplozije reklama (videa) iz Tiktoka, koje su napravili praktičari koji pripadaju generacija Z. Možda nekome zvuči kao glupost, ali pokazalo se da ako se odbaci ozbiljnost, takav sadržaj postaje viralan među mlađom publikom.
Video zapisi ovog tipa1 šta su radili na primjer Nestlé i neke druge veće kompanije skupile su stotine miliona pregleda.
Muzej na otvorenom Beamish za dva dana je zahvaljujući ovom trendu prikupio skoro pet miliona pregleda.
Njihov vođa, stariji čovek obučen u klasično trodelno odelo i šešir, posetiocima je pokazao muzej koristeći moderne izraze kao npr. lit (dobro) i JARAC (najveći svih vremena).
Lagane i duhovite taktike pomogle su kompanijama da dođu do nove publike, dok ovi klipovi postaju viralni među pripadnicima generacije Z (Gen Z) na društvenim mrežama.
Gledaoci su ostavljali pozitivne komentare, možda i nerazumljive starijim osobama, poput: “Muzej je najveći hit” i “Koga god zaposliš Gen Zčestitam!”
Shutterstock.com
Tiktok oglasi na jeziku generacije Z
Tekstovi koriste opušteni ton, skraćenice i poštare, koji privlače mlađu publiku, dajući im osjećaj modernosti i relevantnosti brenda.
Ko želi, na primjer, da predstavi supermarket kao zabavno i trendi mjesto za kupovinu, može koristiti žargon generacije Z, uz promociju svježine, kvalitete i pristupačne cijene proizvoda.
Zamislite sljedeću situaciju: dvoje ljudi hodaju u supermarketu i razgovaraju.
Prva osoba (A), uzdahnuvši, kaže: „Ovo je stvarno poslati (ubija) mjesto za kupovinu! Njihov štand za zdravu hranu je Zen.”
Drugi (B) pita: Jeste li probali tu čokoladu sa jagodama?
O: Njihova čokolada, ah šalje me (pošalji mi), stalno se vraćam, a cijene su brutalno pristupačne!
B: Znači mi smo opet ovdje u nedjelju, nemoj nub požalit ćeš ako ne dođemo, ovdje je sve super.
A: Važiću, samo malo odmora za vikend :))
B: Ti si KOZA
Naravno, uvijek postoje slike, tzv emoji (emojis – emotikoni). Naišli smo na podatak da je čak i pantomima generacije Z drugačija – kako prave srce prstima, kako pokazuju da će se čuti na telefonu, kako otvaraju prozor auta itd.
Razumijete li jezik generacije Z?
Svako ko ima djecu ove generacije sigurno se našao u situaciji da ne razumije svoje dijete. Imamo generacijski jaz, ali postoji i jezički jaz koji ponekad otežava komunikaciju. Kada ih čujete kako razgovaraju sa svojim prijateljima, možda nećete razumjeti o čemu tačno pričaju, a kada slučajno dobijete SMS poruku od njih, to zaista može biti problem.
Čudne su i skraćenice koje koriste kako ne bi gubili vrijeme, iako kucaju brzinom svjetlosti i uglavnom palčevima, bez greške!? Postoji još jedna dječja navika da prilikom kucanja izbacuju suglasnike – npr. supermarket je sprmkt i slično 🙂

Shutterstock.com
Da li jezik postaje sve siromašniji? Verovatno ne! Koristili smo i žargon, a danas, ako uzmemo neke njihove riječi, kao npr smor, lol, top, Riceosjećamo se kao da smo pomladili, da smo u trendu, odnosno da govorimo istim jezikom kao generacija Z, družimo se s njima i u modi smo sa djecom. međutim, upsne smijemo preterivati, jer može ispasti smiješno.
Generacija Z koristi mnogo stranih riječi, jer je to prva generacija koja je cijeli život uz internet i nove tehnologije. Nove riječi uglavnom imaju korijene na engleskom i potiču iz igra kulture i društvenih mreža.
IZVOR:
1- https://www.shooglebox.com/shared-stack/2qZFJDlKFLIFmmnG0FT4/stack/rxv3ksgTPiIYEGOelyA7/floated
Naslovna fotografija: Shutterstock.com





