Autokampovi u Bosni i Hercegovini bilježe sve veću popularnost, privlačeći turiste iz Evrope i domaće ljubitelje prirode. Od mirnih kampova u Blagaju do uzbudljivih lokacija uz rijeku Unu, ova vrsta smještaja nudi autentično iskustvo boravka u prirodi, s proširenom sezonom i raznovrsnim sadržajima. Naročito su popularni među turistima koji cijene prirodne ljepote Bosne i Hercegovine.
Blagaj, s historijskom Tekijom i rijekom Bunu, privlači kampera zbog svoje mirne atmosfere i blizine Mostara.
Auto Camp Blagaj je smješten uz samu rijeku Bunu u Blagaju. Kamp pruža prostrane površine za šatore i kamp prikolice, te mobilne kućice s električnim priključcima, kao i restoran. Gosti mogu uživati u kupanju, ribolovu ili opuštanju uz zvukove vode. Kamp je naročito popularan među turistima iz Evrope koji traže mir i prirodu, te nudi pristupačne cijene i ljubazno osoblje koje pomaže u stvaranju ugodnog boravka.
Prema informacijama iz Auto Camp Blagaja za Bloomberg Adriju, tokom godina je zabilježen značajan porast broja gostiju i dužine njihovog boravka. Prije 15-tak godina, turisti su se u kampu zadržavali svega dan ili dva, a sezona je trajala samo tokom jula i augusta.
Auto camp Blagaj
Međutim, od 2017. i 2018. godine, turizam je u potpunosti oživio.
Danas, sezona traje više od pola godine, počinje početkom marta i završava krajem oktobra. Od 2018. i 2019. godine, sezona se produžila, a najveći broj turista dolazi iz Njemačke, čak 70 posto, zatim iz Holandije, Austrije i Slovenije, dok domaći posjetioci dolaze rijetko.
Kako navode iz kampa, turisti se na početku i kraju sezone zadržavaju od tri do pet dana, dok tokom jula i augusta borave do tri dana. Cijene su ostale stabilne od osnivanja kampa, i kreću se od 10 do 25 eura po noći, u zavisnosti od sezone i veličine grupe.
Kamp nudi 50 mjesta. “Iznenađujuće je kako se turisti vraćaju svake godine. Primijetili smo da porodice koje su dolazile nekada s djecom, sada ta djeca dolaze sami – kao odrasli ljudi,” navode iz kampa.
Cijene i ponuda smještaja
Cijene za boravak u autokampovima u BiH variraju ovisno o lokaciji, sezoni i vrsti smještaja. U prosjeku, cijene po noći za mjesto za šator ili kamp prikolicu iznose od 10 do 20 eura, dok su luksuzniji kampovi sa dodatnim sadržajima skuplji, s cijenama koje mogu doseći i do 40 eura po noći.
Prema dostupnim podacima, većina posjetitelja autokampova u našoj državi dolazi iz inostranstva, naročito iz Njemačke, Austrije, Slovenije, i Hrvatske. Domaći turisti također predstavljaju važan dio posjetilaca, posebno za vikend boravke.
Hercegovina, s netaknutim krajolicima, nudi različite opcije, uključujući kampove u blizini Trebinja, kao što su Kamp Ušće, te u Hutovu Blatu, koji pruža idealan spoj prirode i aktivnosti na otvorenom, kao i Blagaj koji ima nekoliko kampova. Ovi kampovi su savršeni za one koji žele istražiti prirodne ljepote Hercegovine i uživati u miru i tišini ovog kraja.
Auto camp Blagaj
Na drugoj strani države, rijeka Una, poznata po svojoj smaragdno zelenoj boji i spektakularnim vodopadima, privlači ljubitelje raftinga i sportova na vodi. Kamp poput Autokampa “Una RC Kiro Rafting” nude nezaboravna iskustva na vodi, uz mogućnost smještaja uz samu rijeku i uživanja u avanturističkim aktivnostima.
Globalni trend
Tržište kampiranja i karavaninga bilježi značajan rast na globalnom nivou, s predviđenom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 10,4 posto od 2022. do 2030. godine. Ovaj porast popularnosti pripisuje se rastućem interesu mlađih generacija, naročito milenijalaca, za avanturističkim i prirodnim oblicima odmora.
Najveći broj kampera u Evropi dolazi iz starosne grupe od 30 do 54 godine, koja čini oko 45 posto svih kampera.
Autokampiranje nude fleksibilnost i pristupačnost, što privlači turiste koji žele izbjeći tradicionalne hotelske aranžmane. Različite vrste kampiranja, od osnovnih šatora do luksuznog glampinga, sve više dobijaju na značaju, pružajući raznovrsne opcije za različite tipove putnika.
Sjeverna Amerika prednjači na tržištu, s najvećim udjelom zbog popularnosti kampiranja u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Ipak, Evropa i Azijsko-pacifička regija također bilježe značajan rast, što ukazuje na globalnu ekspanziju ove vrste turizma. Povećana potražnja za ekološki prihvatljivim i pristupačnim oblicima odmora dodatno podstiče razvoj kamperske industrije.
Depositphoto
Ovaj trend je naročito izražen tokom ali i nakon pandemije, kada su mnogi ljudi počeli birati sigurnije i izolovanije načine odmora. U Australiji je 2022. godina bila najuspješnija u industriji kampiranja, sa rekordnim brojem noćenja.
U Adria regiji, kampiranje je također postalo sve popularnije, naročito u prirodnim područjima. Mnogi kampovi bilježe povećanje broja posjetilaca i dužine njihovog boravka, što doprinosi rastućoj turističkoj industriji.





