Los Anđeles se pridružio rastućoj listi američkih školskih okruga, država i gradova koji ograničavaju upotrebu pametnih telefona u javnim školama usred debate o efektima društvenih medija i tehnologije na decu i mlade.
Prošlog mjeseca, Objedinjeni školski okrug u Los Angelesu, koji je odgovoran za oko 1.000 škola, odobrio je rezoluciju o kreiranju politike kojom se učenicima zabranjuje korištenje mobilnih telefona i platformi društvenih medija na 120 dana. Međutim, sama politika neće se primjenjivati do 2025. godine. Kalifornija je 2019. usvojila zakon koji školskim distriktima omogućava da ograniče korištenje pametnih telefona tokom školskih sati, osim u hitnim slučajevima.
“Kada su djeca i tinejdžeri u školi, trebali bi biti fokusirani na učenje, a ne na ekrane”, rekao je guverner Kalifornije Gavin Newsom 19. juna.
Prošle sedmice, američki generalni hirurg dr. Vivek Murthy pozvao je da se na društvenim mrežama dodaju naljepnice upozorenja, slično zdravstvenim upozorenjima koja se pojavljuju na duhanskim i alkoholnim proizvodima.
„Društvene mreže povezuju se sa značajnom štetom po mentalno zdravlje adolescenata. Oznaka upozorenja generalnog hirurga, koja zahteva akciju Kongresa, redovno bi podsećala roditelje i adolescente da društveni mediji nisu dokazano bezbedni”, napisao je Murthy u The New York Timesu.
Gdje su još pametni telefoni zabranjeni u američkim školama?
Države Ohajo, Indijana, Oklahoma i Florida već su uvele državna ograničenja na korištenje pametnih telefona u državnim školama.
Zakon 185 Senata Indijane, koji zabranjuje učenicima da koriste uređaje tokom školskih sati, potpisao je guverner Eric Holcomb u martu i stupio je na snagu 1. jula.
Prošlog mjeseca, guverner Mike DeWine iz Ohaja potpisao je zakonski prijedlog zakona 250, koji zahtijeva od školskih okruga da ograniče upotrebu pametnih telefona u učionicama kako bi smanjili ometanje. Nacrt zakona ostavlja lokalnim školskim administratorima da kreiraju vlastite zabrane pametnih telefona. Izuzeci će biti napravljeni za zdravstvene ili hitne slučajeve.
“Ograničavajući ove poremećaje, vratit ćemo priliku učenicima širom Ohija da se urone u svoje školske zadatke, uče od svojih nastavnika i uspomene za cijeli život sa svojim najbližim prijateljima”, rekao je DeWine u izjavi.
U februaru je Odbor Senata Oklahome također glasao za zabranu korištenja pametnih telefona u školama. Ispod, ispod Senatski zakon 1314učenicima je zabranjeno korištenje pametnih telefona dok su u kampusima javnih škola.
“Biti normalna djeca, kao što su djeca bila prije društvenih mreža, važno je. Društveni mediji (prouzrokuju) više problema nego što rješavaju i mislim da nanose više štete nego koristi”, rekao je guverner Floride Ron DeSantis prošlog maja nakon donošenja zakona o zabrani korištenja pametnih telefona i drugih bežičnih uređaja u školama. Slično zabrani pametnih telefona u Ohaju, lokalni školski distrikti mogu odlučiti kako to žele provesti.
“Dakle, učinimo naš obrazovni sistem što tradicionalnijim”, rekao je tada DeSantis. Zakon Floride također blokira učenicima pristup Wi-Fi i zahtijeva da se pismenost na društvenim mrežama podučava u školama.
Iako ne postoji zabrana u državi Michigan, neki školski okruzi zabranili su upotrebu pametnih telefona u školama. U januaru je Odbor za obrazovanje Flinta zabranio upotrebu mobilnih telefona u školskim zgradama i školskim autobusima.
Prošlog mjeseca, guvernerka države New York Kathy Hochul rekla je da namjerava zabraniti telefone u školama širom države do 2025. godine kako bi zaštitila mentalno zdravlje mladih ljudi. Njujork je već imao zabranu, ali je odustao od nje 2015. godine, ostavljajući školama da same odlučuju.
U nedavnom intervjuu za lokalnu novinsku stanicu, David Banks, kancelar Državnih škola New Yorka, izjavio je: “Oni nisu samo smetnja, djeca su sada potpuno ovisna o telefonima… Zabranit ćemo telefone u školama.”
Zašto su pametni telefoni problem u školama?
Skoro tri četvrtine američkih nastavnika srednjih škola kaže da pametni telefoni predstavljaju glavnu distrakciju u učionici, prema anketi Pew Researcha sprovedenoj prošlog novembra.
„Profesori u srednjim školama će vjerovatno smatrati da su mobiteli problematični. Oko sedam od 10 (72 procenta) kaže da je ometanje mobilnog telefona učenika veliki problem u učionici, u poređenju sa 33 procenta nastavnika srednjih škola i šest procenata nastavnika u osnovnim školama, navodi se u istraživanju Pew.
“Ako razgovarate sa stručnjacima za sigurnost, oni će vam reći da je zapravo bolje za dijete ako svi nisu na svojim mobilnim telefonima”, rekao je predstavnik države Oklahome Chad Caldwell, koji je sponzorirao državnu zabranu pametnih telefona u školama u februaru ove godine. . .
“Prvo, oni su tiši, ali drugo, mogu obratiti pažnju na nastavnika ili odraslu osobu u učionici da im pomogne u usmjeravanju.”
Guvernerka New Yorka Kathy Hochul rekla je u intervjuu za The Guardian prošlog mjeseca: “Vidjela sam ove algoritme koji izazivaju ovisnost kako privlače mlade ljude, bukvalno ih zarobljavaju i čine ih zatvorenicima u prostoru gdje su odsječeni od ljudske veze, društvene interakcije i normalne aktivnosti u učionici.”
Šta kažu stručnjaci za mentalno zdravlje djece?
Neki stručnjaci su primijetili da je porast popularnosti pametnih telefona početkom 2010-ih bio prijelomna tačka u kojoj su administratori i zdravstveni radnici počeli vidjeti razliku u mentalnom zdravlju mladih ljudi.
“Pokušavamo objasniti zašto je u mnogim zemljama između 2010. i 2015. došlo do naglog i oštrog pada niza različitih mjera blagostanja i mentalnog zdravlja među adolescentnim dječacima, posebno adolescenticama”, rekao je Zach Rausch, istraživač-saradnik na NYU-Stern School of Business za Al Jazeeru.
Ali ono što pokušavamo da pokažemo jeste da je glavni pokretač iznenadne promene koja se dogodila u tom periodu, mislimo, vezan za brzi prelazak društvenog života među tinejdžerima na pametne telefone i društvene mreže.
Jonathan Haidt, socijalni psiholog i autor knjige The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing the Epidemic of Mental Illness, rekao je da je njegovo istraživanje identifikovalo snažnu vezu između upotrebe pametnog telefona i pogoršanja mentalnog zdravlja.
„Za nastavnike i administratore sa kojima sam razgovarao, to nije bila samo slučajnost. Vidjeli su jasne veze između sve veće ovisnosti o telefonu i pogoršanja mentalnog zdravlja, a da ne spominjemo pad akademskog uspjeha”, napisao je Haidt na svom Substack-u, After Babel.
“Zajednička tema u mojim razgovorima s njima bila je: Svi mrzimo telefone. Držati učenike podalje od njih tokom nastave bila je stalna borba. Privlačenje pažnje učenika bilo je teže jer su izgledali trajno rasejani i urođeno ometajući.”
Da li zabrana pametnih telefona u školama funkcionira?
Malo je istraživanja o tome i mnogi stručnjaci tvrde da su podaci neuvjerljivi o utjecaju ovih zabrana.
Marilyn Campbell, profesorica ranog djetinjstva i inkluzivnog obrazovanja na Pedagoškom fakultetu, Tehnološkog univerziteta u Queenslandu, i Elizabeth Edwards, vanredna profesorica obrazovanja na Univerzitetu Queensland, Australija, izvršile su “pregled istraživanja” objavljenih i neobjavljenih globalnih dokaza za i protiv zabrane mobilnih telefona u školama. Nalazi su objavljeni u martu.
Pregled obima provodi se na temu za koju nema mnogo studija. Pregled je obuhvatio 1.317 članaka i izvještaja, uključujući magistarske i doktorske disertacije, napisane u periodu od 2007. godine, kada je pametni telefon prvi put predstavljen, do maja 2023. godine.
Osim toga, identificirali su 22 studije koje su ispitivale škole prije i nakon zabrane telefoniranja. Studije su obuhvatile škole na Bermudima, Kini, Češkoj Republici, Gani, Malaviju, Norveškoj, Južnoj Africi, Španiji, Švedskoj, Tajlandu, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Državama.
Iz svog početnog istraživanja, Campbell i Edwards su rekli da su pronašli samo slabe dokaze o prednostima zabrane pametnih telefona u školi.
Međutim, Policy Exchange, britanski istraživački centar za obrazovanje, objavio je u maju studiju – Slučaj zabrane pametnih telefona u školama – za koju kaže da “pokazuje jasnu korelaciju između efektivnih zabrana telefoniranja i boljeg uspjeha u školi”.
Rausch je rekao: „Anegdotski, iz škola za koje znamo da su prestale da zovu – ponekad je teško u početku, prvih nedelju dana ili tako nešto, delom zato što je to kao da se odreknete navike kofeina. Bićeš prilično jadan neko vreme. Ali kako vrijeme prolazi, djeca počinju da se više fokusiraju na čas.
“Nikada nismo sreli školu koja je prestala da zove i požalila zbog te odluke.”
Dakle, da li je dobra ideja zabraniti telefone u školama?
Mišljenja o tome kako se pozabaviti utjecajem pametnih telefona i društvenih medija uvelike se razlikuju. Neki se protive opštoj zabrani pametnih telefona u školama, navodeći da uklanjanje kritičnih komunikacionih uređaja iz škola neće riješiti korijen problema.
“Mislim da zabrane ne rješavaju stvar koju pokušavamo riješiti, a to je da naša djeca shvate kada je prikladno koristiti telefone, a kada nije”, Keri Rodrigues, predsjednica Nacionalne organizacije roditelja sa sjedištem u SAD-u . Union, rekla je Al Jazeera.
Međutim, Daisy Greenwell, suosnivačica Smartphone Free Childhood u Velikoj Britaniji, organizacije koju vode roditelji koja se fokusira na odgovorno korištenje pametnih telefona s djecom, rekla je da podržava ograničenja upotrebe pametnih telefona.
“Osjećamo da je djetinjstvo kolonizirano od strane Big Techa na način o kojem nismo dovoljno razgovarali kao društvo jedni s drugima”, rekao je Greenwell za Al Jazeeru. „Nastavnici nam govore da najveći problemi sa kojima se suočavaju u školi dolaze od pametnih telefona i društvene strane i društvenih problema koje ono izaziva među učenicima.“
Neki tvrde da zabrana pametnih telefona u školama može smanjiti smetnje i poboljšati fokus, ali također može lišiti učenike vrijednih resursa za učenje i osnovnih komunikacijskih alata.
„Škola je ista već 120 godina, u kojoj djeca idu od devete do tri godine, imaju duge praznike, sjede za klupama i moraju ponavljati ono što im odrasli kažu da uče, uglavnom širom svijeta. Krivimo djecu za pad akademskih standarda, krivimo rast mentalnog zdravlja, krivimo porast nasilja na internetu. Oh, pa, mora da je kriv mobilni telefon”, rekla je Marilyn Campbell za Al Jazeeru.
“Mislim, kakav pojednostavljen pogled na to kako obrazujemo svoju djecu u drugačijem svijetu i oduzimamo to glavno oruđe koje svi koristimo u društvu i kažemo: ‘Ne, djeca ga sada ne mogu imati’.”
Izbalansiran pristup, koji uključuje reguliranu upotrebu i jasne smjernice, može biti najefikasniji način da se iskoriste prednosti pametnih telefona uz minimiziranje njihovih nedostataka, kažu stručnjaci.
Opšta preporuka Campbella i Edwardsa, koji su u Australiji izvršili pregled opsega, bila je da se prepusti pojedinačnim školama da odrede upotrebu pametnih telefona i da se fokusiraju na pomoć djeci da koriste pametne telefone na pozitivan način.





