Sydney, 1994. Slabo osvijetljen bar, umotan u šljokice zavjese i fragmentirano, uskovitlano svjetlo disko kugle. Tick Belrose (glumi ga Hugo Weaving) je na sceni kao i njegove usne drag persona Mitzi Del Bra; odjevena u srebrnu haljinu sa šljokicama s odgovarajućim rukavicama i raskošnu plavu periku.
Ovo je početna scena filma “Avanture Priscile, kraljice pustinje”, koji je prvi put prikazan na filmskom festivalu u Cannesu prije 30 godina ovog mjeseca.

„Samo smo se smejali!” rekao je Chappel, prisjećajući se produkcije filma. Sidnej je pre 30 godina bio u jedinstvenom trenutku u vremenu i kulturi; koja još nije bila vezana za ostatak svijeta putem interneta, pomalo izolirana drag scena bila je u stanju da kultiviše svoj vlastiti vizualni jezik za pripovijedanje i seksualnu politiku, izvan prepoznatljivijeg ženskog imitiranja za koje je Elliott možda u početku tražio.
“Bila je to moja prva prilika da se zaista izrazim kao dizajner i nisam namjeravao dozvoliti da mi iko stane na put”, rekao je Chappel. „Samo sam zaista želeo da (ormaru filma) učinim jedinstvenom i zanimljivom.”
Filmska kritičarka Susan Barber, uprkos tome što je navela problematično rukovanje ženskim i ne-belim likovima, nazvala je “Priscillu” “dragicom” Filmskog festivala u Cannesu nakon što je tamo premijerno prikazan 1994. Film je brzo privukao pažnju posebno zbog kostima, pobjednički Chappel i kolega dizajner Lizzy Gardiner Oskara 1995.

Prošle su dvije godine između Chappelovog prvog pridruživanja projektu i obezbjeđenja (ograničenog) finansiranja. Vreme mu je omogućilo da se igra sa idejama i da ih ponovo uradi, razvijajući početne planove u njihov ekstravagantni konačni oblik. U jednoj sceni, na primjer, Tick, Adam i Bernadette izveli su pored vatre predstavu “I Will Survive” Glorije Gejnor za grupu ljudi iz Prvih naroda. Međutim, umjesto da direktno oponaša Gejnorovu frizuru, Chappel je proveo svoje produženo vrijeme pripreme dodajući sve veći buket cvijeća na oglavlja trija, sve dok na kraju više nije bilo kose.


„Haljina sa tangama je takođe veoma ikoničan komad, jer mislim da je veoma (stereotipno) australijski. I naravno, veliki finalni izgled, sa emuima na vrhu glave. To je ljepota ‘Priscille’: oni su zaista uhvatili trenutak u australskom vremenu i koristili australsku kulturu, floru i faunu da bi stvorili ove divne komade.”
„Umjetnost oblačenja kostima je sposobnost pretvaranja sivog u fantastičan,“ nastavila je. „’Priscilla’ nam je pokazala mnogo toga, jer se mnogo toga tipa dizajnerskog rada dešavalo u Sidneju i oko njega početkom 90-ih. Došlo je do te vrste eksplozije drag kostima koji je prevazišao modu. Naravno, i kraljice su bile na budžetu. Niste uvijek mogli priuštiti stotine ili čak hiljade dolara za stvaranje najljepših komada, ali ste nekako mogli stići tamo sa stvarima koje smo našli u kontejneru! Ono što radite s tim čini razliku… Ja sam replicirao (Chappelove) kostime 30 godina, tako da imam na čemu da mu zahvalim!”
Bocks je poznata po svojim perikama od pjene ili ‘Phoam’, izgledu koji je popularizirao i u filmu “Priscilla” koji je napravila za londonski hit mjuzikl “Priscilla the Party!” kao i za Katy Perry u epizodi “American Idol”. Ove kreacije takođe prate etos „od sivog do fantastičnog”: napravljene su od materijala kupljenih u prodavnici hardvera. “Sjećam se da sam kupio ovaj proizvod u prodavnici hardvera znajući dobro da ide na glavu Katy Perry, i to me je malo nasmijalo,” rekao je Bocks. „Naravno, dok sam završio s tim, nije izgledao ništa kao što je prvobitno.”
Možda više od bilo kojeg drugog kostima, trajna slika iz “Priscile” je operna predstava Adama/Felicije na vrhu autobusa u pokretu, ukrašena stotinama metara srebrnog lamea koji teče. Inspiracija je potekla iz Rolls Royceovog “Spirit of Ecstasy” ukrasa za haubu, iako je finalni proizvod još jednom otišao daleko izvan smjernica scenarija.

Stephan Elliott je nedavno najavio da je u pripremi nastavak filma “Priscilla”, s Chappelom. Najnoviji dodatak carstvu pridružit će se muzičkoj adaptaciji “Priscille”, koja je obišla svijet u Chappelovim kostimima od 2006. Naslijeđe filma danas se može vidjeti i na australskoj drag sceni, a od 2021. godine se emituje novoj publici putem takmičara na “Rupaul’s Drag Race Down Under”.
“Ako me sutra pregazi autobus”, rekao je Chappel, “posljednja mala misao koja mi prolazi kroz glavu – osim ‘jao’ – bit će ‘ostavio sam utisak, to je kul’.”
Datum i vrijeme objave: 2024-05-15 18:20:12





