Dan nakon što je OpenAI impresionirao zapanjujuće poboljšanim ChatGPT AI modelom, Google je pokazao jednako zadivljujuću viziju kako će AI poboljšati proizvode koje milijarde ljudi koriste svaki dan.
Ažuriranja, najavljena na godišnjoj Google I/O konferenciji za razvojne programere, dolaze u trenutku kada kompanija pokušava da prođe dalje od svog osnovnog poslovanja oglašavanja s novim uređajima i alatima sa AI. Umjetna inteligencija je bila toliko na vrhuncu tokom događaja, izvršni direktor Googlea Sundar Pichai rekao je na kraju prezentacije da je izraz "AI" izgovoren 120 puta - koliko se računa niko drugi nego njegova AI platforma Gemini.
Tokom uvodnog izlaganja, Google je pokazao kako želi da njegovi AI proizvodi postanu veći dio života korisnika, kao što je dijeljenje informacija, interakcija s drugima, pronalaženje objekata po kući, pravljenje rasporeda, kupovina i korištenje Android uređaja. Google u suštini želi da njegova AI bude dio svega što radite.
Pichai je započeo događaj ističući razne nove karakteristike koje pokreće njegov najnoviji AI model Gemini 1.5 Pro. Jedna nova funkcija, pod nazivom Pitajte fotografije, omogućava korisnicima da pretražuju fotografije radi dubljeg uvida, kao što je pitanje kada je vaša ćerka naučila plivati ili da se prisjeti koji je vaš broj registarskih tablica, pregledavajući sačuvane slike.
Takođe je pokazao kako korisnici mogu zamoliti Gemini 1.5 Pro da sumira sve nedavne e-poruke iz škole vašeg djeteta analizom priloga, sumiranjem ključnih tačaka i ispljuvanjem radnji.
U međuvremenu, čelnici Googlea naizmjenično su demonstrirali druge sposobnosti, kao što je kako najnoviji model može "čitati" udžbenik i pretvoriti ga u neku vrstu AI predavanja s nastavnicima prirodnog zvuka koji odgovaraju na pitanja.
Kompanija je takođe istakla poboljšanja pretrage omogućavajući korisnicima da postavljaju prirodnija ili fokusiranija pitanja, i pružajući različite verzije odgovora, kao što su dubinski ili sažeti rezultati. Također može dati ciljane prijedloge, kao što je preporučiti restorane prilagođene djeci na određenim lokacijama, ili primijetiti šta bi moglo biti pogrešno s uređajem, kao što je kamera, tako što će snimiti video o problemu putem Google Lensa. Cilj je da se uklone napori pretraživanja na Googleu, saopštila je kompanija.
Kompanija je takođe nakratko zadirkivala projekat Astra, koji je razvio Google DeepMind AI laboratorij, koji omogućit će AI asistentima da pomognu u svakodnevnim životima korisnika korištenjem telefonskih kamera za tumačenje informacija o stvarnom svijetu, kao što je identifikacija objekata, pa čak i pronalaženje izgubljenih predmeta. Također je nagovijestio kako će funkcionirati na naočalama proširene stvarnosti.
Google je rekao da će kasnije ove godine integrirati više AI funkcija u telefone. Na primjer, korisnici će moći prevući i ispustiti slike koje je kreirala AI u Google Messages i Gmail i postavljati pitanja o YouTube video zapisima i PDF-ovima na Android uređaju.
A u potezu koji će se vjerovatno svidjeti mnogima, novi ugrađeni alat za Android pomoći će u otkrivanju sumnjivih aktivnosti usred poziva, kao što je prevarant koji pokušava imitirati banku korisnika.
Prema analitičaru Jacobu Bourneu, iz kompanije za istraživanje tržišta Emarketer, nije iznenađenje da je AI zauzeo centralno mjesto na ovogodišnjoj Google konferenciji za programere.
„Predstavljajući svoje najnovije modele i kako će oni pokretati postojeće proizvode sa jakim dometom potrošača, Google demonstrira kako se može efikasno razlikovati od rivala,“ rekao je on.
On vjeruje da će prijem novih alata biti pokazatelj koliko dobro Google može prilagoditi svoj proizvod za pretraživanje kako bi ispunio zahtjeve generativne AI ere.
“Da bi održao svoju konkurentsku prednost i zadovoljio investitore, Google će se morati fokusirati na prevođenje svojih AI inovacija u profitabilne proizvode i usluge u velikim razmjerima,” rekao je.
Kako kompanija povećava svoj otisak AI, rekla je da će uvesti više zaštite kako bi se smanjila potencijalna zloupotreba. Google proširuje svoju postojeću SynthID funkciju za otkrivanje sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom. Prošle godine je alatka dodala vodene žigove slikama i zvuku koje je generirala umjetna inteligencija.
Google je također rekao da je u partnerstvu sa stručnjacima i institucijama kako bi testirali i poboljšali mogućnosti svojih novih modela.
Nedavno je kompanija pauzirala u februaru zbog Geminijeve sposobnosti da generiše slike ljudi nakon što je na društvenim mrežama kritikovana zbog proizvodnje istorijski netačnih slika koje uglavnom prikazuju obojene ljude umjesto bijelaca.
Gemini, kao i drugi AI alati kao što je ChatGPT, obučava se na ogromnim količinama onlajn podataka. Stručnjaci imaju dugo upozoravan o nedostacima oko AI alata, kao što su potencijal za nepreciznosti, pristranosti i širenje od dezinformacije. Ipak, mnoge kompanije napreduju na AI alatima ili partnerstvima.
Apple bi mogao biti zainteresiran za licenciranje i izgradnju Googleovog Gemini AI motora, koji uključuje chatbote i druge AI alate, u nadolazeće iPhone i njegove funkcije iOS 18, Bloomberg prijavljen u martu. Kompanija takođe navodno razgovara sa OpenAI kreatorom ChatGPT-a.





