Novi problemi u bosanskohercegovačkoj privredi. Novoj Željezari Zenica ugroženo je poslovanje, a prijeti im i opasnost od moguće obustave proizvodnje jer im Željeznice Federacije odbijaju izvršiti transport uglja i koksa iz lukavačke Koksare. U problemima je i lukavačka Koksara, koja je odnedavno u stečaju, pa je time ugroženo više hiljada radnih mjesta. Iz ovih kompanija i sindikati zeničke Željezare i Metalaca Federacije pozivaju nadležne na hitnu reakciju da bi se sačuvala proizvodnja i radna mjesta.
Nova željezara Zenica je u novim problemima. Razlog – prekid željezničkog transporta iz lukavačke Koksare, koju je od 1. decembra zakupilo preduzeće H&P, odnosno, vlasnici Zeničke željezare.
“Imamo preko 20.000 tona proizvedenog koksa, koji nije naš nego od partnera, i to stoji i pravi nam dodatne troškove i pomjeranja na drugo mjesto. Proizvodnja u Novoj Željezari je ugrožena jer nema koksa”, upozorava stečajni upravnik Koksare Lukavac Almir Bajrić.
Iz Nove željezare Zenica navode da je ova kompanija uredno i u potpunosti avansno platila transport ali, kako kažu, Željeznice Federacije odbijaju izvršiti prijevoz koksa prema Zenici pod uslovima koji su ranije važili za lukavačku Koksaru, već prema novim koji podrazumijevaju dodatne garanacije, obavezne količine i povećane cijene transporta.
“Željeznice su svjesne da Koksara ne može samostalno poslovati, da Nova željezara ne može organizovati proizvodnju bez koksa. Ipak, svojim postupcima direktno ugrožavaju kontinuitet proizvodnje i snabdijevanje. Nastavak transporta bez ograničenja, po utvrđenim cijenama i uz avansno plaćanje, sasvim je realno i izvjesno rješenje trenutne dubioze u kojoj se nalaze Koksara, Nova željezara Zenica, ali i Željeznice Federacije BiH”, ističu iz Nove željezare Zenica.
Zbog prekida u transportnom lancu moglo bi postati upitno poslovanje u lukavačkoj Koksari i Novoj željezari Zenica baš kao i poslovanje Željeznica Federacije, s obzirom na planirane transporte u narednih šest mjeseci.
“Koksara je ostala dužna Željeznicama Federacije BiH osam miliona KM i sad je problem da imamo 22.500 tona koksa koji ne možemo transportovat iz Zenice. Imamo i 270.000 tona uglja u Luci Ploče koji trebamo trasnportovati do Lukavca. Onda bismo trebali oko 200 tona koksa transportovati ponovo u Zenicu, ali to sada sve stoji”, objašnjava Rašid Fetić, predsjednik Sindikata radnika Nove željezare Zenica.
“Ranija potraživanja mogu biti predmet Općinskog suda u Tuzli i to će biti priznato i poslije namireno iz stečajne mase. Ukoliko sačuvamo ovu proizvodnju i ovaj lanac firmi, na taj način možemo sačuvati i Željeznice”, poručuje Bajrić.
Do zaključenja priloga na naš upit o razlozima i mogućim rješenjima aktuelnog problema s kojim se suočavaju u Lukavcu i Zenici odgovor od Željeznica Federacije nismo dobili. Sindikat Nove željezare i Sindikat metalaca Federacije uputili su apele za hitnu reakciju resornim državnim i federalnim ministarstvima kao i Željeznicama Federacije, u kojem traže sastanak i iznalaženje rješenja kako bi se u konačnici sačuvalo više hiljada radnih mjesta.
Datum i vrijeme objave: 04.12.2025 – 18:22 sati





