Nova njemačka studija razbila je jedan od najčešćih mitova o električnim automobilima. Uprkos ukorijenjenom strahu da bi velike baterije i visokonaponski sistemi mogli da stvore opasno elektromagnetno zračenje, najnoviji podaci Savezne kancelarije za zaštitu od zračenja i ADAC-a pokazuju potpuno suprotno.
Na projektu je ADAC sarađivao sa relevantnim subjektima kao što su Istraživački centar za elektromagnetnu kompatibilnost s okolinom (Femu), Univerziztetska bolnica RWTH Ahen i kompanija Seibersdorf Labor GmbH.
EV nisu “komore za zračenje”
Stručnjaci su testirali jedanaest električnih automobila, dva plug-in hibrida i jedan benzinski model. Lutke opremljene senzorima postavljene su na različite položaje sjedišta, a mjerenja su provođena tokom vožnje, ubrzanja, kočenja i punjenja vozila. Rezultat je jasan: elektromagnetska polja u kabini nisu ni približno dovoljna da bi bila zdravstveno rizična.
Naprotiv, u mnogim situacijama električni automobili stvaraju manje elektromagnetsnih smetnji od vozila s klasičnim motorima, prenosi Index.
Kratki skokovi nisu opasni
Tokom testiranja zabilježena su kratka povećanja jačine magnetnog polja, najčešće pri snažnom ubrzanju ili uključivanju električnih komponenti. Takvi skokovi normalni su za sve sisiteme koji rade na visokom naponu ali stručnjaci ističu da ne traju dugo i ostaju daleko ispod sigurnosnih granica. Dodatno, ni u jednom trenutku ne predstavljaju rizik ni za osobe s pejsmejkerom.
Najveće vrijednosti uočene su u podnožju vozača i suvozača, dok su glava i trup izloženi izrazito niskim nivoima.
Grijana sjedišta zrače ali nisu štetna
Zanimljivo je da su grijana sjedišta stvarala najviše elektromagnetnih vrijednosti među svim testiranim komponentama. Ovo vrijedi za električne automobile, hibride, ali i za jedini benzinski model u studiji. Uprkos tome, i te vrijednosti i dalje su višestruko niže od bilo kakvog zdravstvenog rizika.
Punjenje automobila, bilo AC sporim punjenjem ili DC brzim punjenjem, nije značajno uticalo na jačinu polja u kabini. AC punjenje stvara nešto jača polja oko utikača u trenutku početka punjenja, ali i ona ostaju sigurno ispod svih dopuštenih granica. DC brzo punjenje iznenađujuće je stvorilo još slabija polja od sporijeg AC punjenja. Prema rezultatima studije, strah od zračenja u električnim automobilima nije utemeljen. Izloženost putnika ostaje niska pri svim uslovima vožnje i punjenja, a elektromagnetna polja daleko su ispod bilo kakvih zdravstvenih rizika.
Datum i vrijeme objave: 01.12.2025 – 18:31 sati





