Transparency international objavio je podatke koliki su bili troškovi promocije i oglašavanja političkih subjekata u toku predizborne kampanje za prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske.
Prema tim poudacim a, SNSD, čiji je kandidat za predsjednika RS-a Siniša Karan, potrošio je četiri i po puta više novca od SDS-a, čiji je kandidat Branko Blanuša.
Tako stoji da je SNSD na skupove potrošio 346.030 KM, na bilborde 222.420 KM, na mreže 952 KM, na medije 81,945 KM, odnosno ukupno 651.347 KM.
Sa druge strane, SDS je na skupove potrošio 61.555 KM, na bilborde 74.090 KM, mreže 2.875 KM, medije 3.245 KM, odnosno ukupno 142.665 KM.
Ovo znači da su u predizbornoj kampanji dvije najveće političke partije u Republici Srpskoj potrošile ukupno 794.012 KM.
U promociju kandidata vladajuće koalicije posebnu ulogu imao je javni servis RTRS koji je,prema mjerenju agencije koju je angažovao TI BIH,za 11 dana kampanje u svojim informativnim emisijama Sinišu Karanaprikazaočak57putakroz2 sata i 20 minuta programa.
U istom perioduu informativnim emisijamaRTRS-aBrankoBlanušadobio je 20-ak sekundi prostora,gdje su prikazane dvije njegove izjave.Treba reći da jeIzbornim zakonom zabranjena promocija stranaka i kandidata uinformativnim emisijama tokom trajanja kampanje,tako da jeSiniša Karan prikazivan kao minitar u Vladi RSi kao “profesor ustavnog prava”,dokprofesor BrankoBlanuša nema javnu funkciju, objavio je TI BiH.
Datum i vrijeme objave: 21.11.2025 – 12:16 sati





