Mate Rimac je putem Facebooka objavio snimak na kojem je saopćio da je njegova kompanija Project 3 Mobility proizvela više od 60 prototipova robotaksija. Naveo je da je plan bio da se do decembra predstavi 60 prototipova, ali da ih sada ima i više od tog broja.
„Do 12. mjeseca trebali smo pokazati 60 prototipova robotaksija. I evo ih. Svi su tu i par više“, rekao je Rimac.
Kako je pojasnio, riječ je o prototipovima koji se nalaze u različitim fazama razvoja i služe različitim namjenama. Naveo je da prolaze kroz brojne faze testiranja.
„Za testiranje sigurnosti, crash testove, zračne tunele, komfor, vibracije, dugovječnost, potrošnja i tako dalje“, dodao je.
Rimac je rekao da smatra kako su robotaksi, odnosno autonomna vozila, sigurnija od vozila kojima upravljaju ljudi, te da takav sistem postaje sve sigurniji i bolji, ali da se nesreće ipak ne mogu u potpunosti isključiti.
„Tako da je potrebno te aute testirati i na crash testove. Neki su to već i prošli ovdje. Znači želimo da, ako dođe do nesreće, za koju smatramo da je vrlo mala vjerojatnost, hoćemo da se ne može desiti ozbiljna ozljeda ovim automobilima, da možemo biti potpuno sigurni i opušteni u korištenju njih“, rekao je Rimac, prenio je Index.
Osvrnuo se i na, kako je naveo, medijske natpise o iznosima koje su Rimac Automobili navodno dobili iz javnih sredstava. Naveo je da želi razjasniti te navode.
„Da budemo vrlo precizni i jasni. Mi smo povukli od Europske unije 89,7 miliona eura za robotaksije. Privatni investitori uložili su 104 miliona eura u robotaksije. U cijelu Rimac grupu su investirali uz tih 104 miliona, milijardu eura privatnih investicija. Ukupno smo manje od 10% od ukupne investicije koja je ušla u Rimac grupu povukli iz nekakvih javnih sredstava“, naglasio je.
Dodao je da će za šire uvođenje robotaksija biti potrebna dodatna sredstva.
„Za deployment robotaksija, ne samo u Zagrebu, jer to nam je samo prvi korak. Mi želimo to raditi i u mnogim drugim zemljama i gradovima u Evropi i van Evrope, trebat ćemo stotine miliona eura koje ćemo isto tako privući od privatnih investitora, kao što smo i za sve do sad što smo radili, kao što smo i za razvoj Nevere i Bugattija i izgradnju Rimac kampusa, sve financirali sa sredstvima naših privatnih internacionalnih investitora. Tako ćemo nastaviti i sa Vern robotaksijem“, dodao je Rimac.
Naveo je i da će u budućnosti kompanija sva potrebna sredstva prikupljati od privatnih investitora.
Govoreći o razvoju nove tehnologije u Hrvatskoj, Rimac je rekao da takvi projekti često zvuče nerealno, ali da su slične ideje i ranije uspješno realizirane.
„Iako možda suludo zvuči da će se u Hrvatskoj izgraditi ovakva priča, gdje će se hrvatska firma boriti u svjetskim okvirima u novoj tehnologiji, koja je tehnologija budućnosti. Mislim da smo već par puta dokazali da nešto što je možda zvučalo potpuno suludo kada je netko prije 15 godina rekao da će se u Hrvatskoj razvijati i proizvoditi najsnažniji, najbrži električni auti na svijetu, Rimac Nevera.“
Dodao je i poređenja s razvojem drugih projekata.
„Koliko god neki to omalovažavali, to je danas slučaj. Da je netko rekao prije 10 godina da će se novi Bugatti razvijati i proizvoditi u Kerestincu, i to bi zvučalo suludo. Isto kao što zvuči suludo da u Hrvatskoj razvijamo i proizvodimo baterije za najnovije Porschee, BMW-e i tako dalje“, rekao je.
Na kraju je istakao planove za širenje projekta iz Zagreba prema drugim tržištima.
„Zagreb je prvi korak, a onda iz Zagreba u cijeli svijet. I nadam se da ćemo zajedno biti svi malo optimističniji i vjerovati jedni drugima malo više“, rekao je Rimac.
Datum i vrijeme objave: 29.11.2025 – 18:14 sati





