Kupovina preko interneta, posebno tokom promocija poput „Crnog petka“, sve više postaje minsko polje za potrošače u Srbiji. Jedan slučaj iz Čortanovaca razotkriva sistematske propuste, zbrku računicu i, kako tvrdi oštećeni, čistu manipulaciju velike firme i kurirske službe.
Gospođa DM je urednicima portala Telegraf.rs ispričala svoje iskustvo sa Crnim petkom.
Preko web prodavnice je naručila dva uređaja, jedan od 29.699 dinara, a drugi 9.719 dinara. Ukupna vrednost porudžbine je bila 39.418 dinara.
Korišćenjem koda za popust “Crni petak” očekivala je sniženje cene, ali je na mejl dobila uplatu od 40.918 dinara uz dostavu, što je više od prvobitne cene bez popusta.
Kako je popust postao doplata? Nakon pritužbi, operateri su joj predložili da otkaže prvu narudžbu i isproba drugi model uređaja.
Iako je poslušala savjet, komunikacija je postala haotična.
“Za drugu narudžbu nisam dobio potvrdu, ali sam ih ponovo nazvao. Ispostavilo se da imam dvije aktivne narudžbe, jer prva nije otkazana”, objašnjava oštećeni potrošač.
Još veći šok je usledio kada je od kurirske službe dobila poruku da očekuje isporuku od 31.199,10 dinara za uređaj čija je cena 29.699,10 dinara.
Razlika u ceni i nelogičan obračun poštarine (600 dinara) ostali su bez jasnog objašnjenja.
Plaćanje poštarine za uređaj koji ne stigne
Kulminacija apsurda dogodila se tokom dalje komunikacije sa kompanijom.
„Rekli su mi da je aparat otkazan, ali ne i njegova isporuka od 900 dinara“, kaže prevarena žena.
“Tražili su od mene da uplatim cijeli iznos kuriru, uključujući i poštarinu za neisporučeni paket, obećavajući mi povrat novca, ali onda moram ponovo platiti poštarinu kada stigne uređaj koji je zapravo već plaćen”.
Ovakva praksa, koja primorava kupca da unapred plati usluge za robu koju nije primio i ulazi u komplikovane procedure za povraćaj novca, izaziva ozbiljne sumnje u zakonitost i etičnost poslovanja.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, trgovci su dužni dati jasne informacije o cijeni i uvjetima.
Sve je to začarani krug, manipulacija ljudima, zaključuje ogorčeni potrošač, apelujući na ostale građane da budu oprezni prilikom kupovine putem interneta i da pažljivo provjere svaki detalj računa i uslove isporuke.
(Telegraf.rs / Reader)





