BERLIN – Tokom 2025. godine u njemačkim supermarketima značajno su porasle cijene slatkiša poput čokolade, ali i voća i povrća i govedine. Dalji rast cijena pojedinih proizvoda očekuje se i u narednoj godini.
Razlog tome je, s jedne strane, činjenica da se mnogi trgovački lanci sve više odmiču od jeftinog mesa, a s druge strane nova zakonska regulativa o ambalaži, što bi moglo značiti dodatne troškove za potrošače.
Sve je manje jeftinog mesa na policama
Već neko vrijeme pojedini maloprodajni lanci kao što su Aldi, Lidl ili REWE sve više prelaze na proizvode iz boljih uslova uzgoja životinja za svoje mesne marke. Kako piše “Wirtschaftswoche”, Aldi Sud je najavio da od sredine januara više neće nuditi svježe meso marki sa najnižeg uzgojnog nivoa (nivo 1). Slično, REWE i Penny žele da pređu na nivo 2 uzgoja u svojim brendovima. Lidl planira da ovaj korak završi do kraja februara sledeće godine.
Kako navodi “Wirtschaftswoche”, određeni broj velikih trgovačkih lanaca planira da do 2030. godine ponudu svježeg mesa svojih brendova prebaci na uzgojni nivo 3 ili viši. Taj proces se ne odvija preko noći, već je već počeo i postepeno se provodi.
Za potrošače to znači da će naredne godine morati da plaćaju više za brendirano meso na blagajni supermarketa, jer će ponuda jeftinog mesa biti sve manja. Koliko će to osetiti potrošači, pokazuje i konkretan primer iz prodavnice – na jednom računu, koji je poslao čitalac, vidljivo je da kilogram BIO pilećeg mesa košta skoro 40 evra!

Novi zakon o ambalaži
Od februara ove godine u Evropskoj uniji je na snazi nova Uredba o ambalaži, koja će se primjenjivati nakon završetka prelaznog perioda, od 12. avgusta 2026. godine. Cilj ovog zakona je smanjenje količine ambalažnog otpada. Između ostalog, sva ambalaža mora biti pogodna za reciklažu.
Zbog ograničenja određenih supstanci, smanjene su dozvoljene granične vrijednosti za takozvane “vječne kemikalije” PFAS (per- i polifluorirane alkil tvari). Osim toga, proizvođači će moći ponuditi samo ambalažu u kojoj praznog prostora ne smije biti više od 50 posto, odnosno u ambalaži više neće biti previše prostora koji nije ispunjen samim proizvodom.
To znači da će trgovci morati prilagoditi proizvodnju, što podrazumijeva dodatne troškove, koji će se, kao i obično, najvjerovatnije prenijeti na potrošače.
Smanjenje udjela jednokratne ambalaže
Osim toga, nova uredba o ambalaži predviđa smanjenje udjela ambalaže za jednokratnu upotrebu. Shodno tome, u trgovinama bi se moglo pojaviti više povratne (višekratne) ambalaže. U slučaju pakovanja pića, to bi značilo da će se ubuduće za veći broj proizvoda morati plaćati povratna naknada (pfand), navodi on.Fenix-Magazin“.
Datum i vrijeme objave: 17.12.2025 - 19:56 sati





