BBC kritičari Nicholas Barber i Caryn James biraju svoje favorite među kandidatima za Oscare – i otkrivaju čija su se nadanja možda ohladila.
(Izvor: Focus Features)
Jessie Buckley
Da ne ureknemo, ali Jessie Buckley će najvjerovatnije „počistiti“ konkurenciju, osvajajući svaku nagradu za najbolju glumicu – od ranih nagrada kritičarskih udruženja pa sve do te duge, duge kampanje koja će kulminirati neizbježnim Oscarom. Njena izvedba u “Hamnetu”, gdje igra Agnes, Shakespeareovu suprugu, živopisna je i potresna, posebno u scenama u kojima očajnički, ali bezuspješno pokušava spasiti umirućeg sina. Festivalska publika navodno glasno jeca. A znamo koliko glasači za nagrade vole velike emotivne scene. Buckley je već bila nominirana za Oscara kao sporedna glumica zaThe Lost Daughter (2021), tako da joj kampanje nisu strane. Ovog puta, pritisak je veći, jer je Oscar, sasvim opravdano, njen da izgubi. A neće biti sama u trci. “Hamnet” je također i jedan od glavnih favorita: za najbolji film, Chloé Zhao za režiju, Paul Mescal u sporednoj ulozi Shakespeareа te za adaptirani scenarij. (CJ)
Ariana Grande
Može li Ariana Grande osvojiti Oscara za najbolju sporednu glumicu zaWicked: For Good? Nimalo ne čudi što se postavlja to pitanje: njena izvedba luckaste, ali osjetljive Glinde je blistavo komična i pravi užitak, a sam film će zasigurno biti jedan od najvećih hitova 2025. godine. No Grandeina potencijalna pobjeda bila bi jedinstveno dostignuće. Baš kao što je Wicked prvi brodvejski mjuzikl podijeljen na dva filma, ovo bi bio prvi put da je neki glumac/ica nominiran za Oscara za tumačenje istog lika dvije godine zaredom. (Al Pacino je bio blizu: nominiran je za Michaela Corleonea u Kumu(1972) iKumu II(1974).) A nikad se ne zna – Grandeina kolegica Cynthia Erivo također bi mogla biti nominirana dvije godine uzastopno. (NB)
(Izvor: Warner Bros Pictures)
Ryan Coogler
Ryan Coogler je napisao i režirao “CreediBlack Panther” (Zavjet i Crna pantera), o jedan je od rijetkih autora čiji blockbusteri istovremeno zarađuju ogroman novac na kino-blagajnama i dobijaju hvalospjeve kritike. Ali gdje su Cooglerove nominacije za Oscara? Black Pantherje bio nominiran za najbolji film, kao i za još šest nagrada Akademije, ali njihovog scenaristu i reditelja su ipak zaobišli. Sada je, međutim, donioSinners– film koji nije samo izuzetno originalna i lična interpretacija vampirskog mita, nego je i najveći ovogodišnji američki film koji nije zasnovan na videoigrici, crtanom filmu, postojećoj franšizi ili, kao u slučaju F1, zaštićenom sportskom događaju. Akademija ga više jednostavno ne može ignorisati. (NB)
Timothée Chalamet
Timothée Chalamet je ovogodišnji „gospodin mamac za Oscare”, nakon prošlogodišnje nominirane uloge Boba Dylana (koja je sama po sebi bila čisti „awards bait“) i sadašnje u filmu “Marty Supreme”. Njegov lik zasnovan je na stvarnoj osobi – prvaku u stonom tenisu iz 1950-ih, fikcionalizovanom kao Marty Mauser, kojeg Timmy igra sa tankim brčićima i štreberskim naočalama. Vidjet ćemo hoće li i ovu sezonu nagrada „kosplejati“ lik, kao što je to radio s Dylanom. A kao što je tada neumorno pričao o tome kako je učio pjevati i svirati gitaru da bi postao Dylan, sada saznajemo da već osam godina trenira stoni tenis (molim?! kako?!), te je čak sa sobom nosio sto za ping-pong na Filmski festival u Cannesu. Mora se priznati – njegove kampanje ponekad su urnebesne za gledati. Činjenica je, međutim, da bi zaista mogao pobijediti. Nevjerovatno, ali on čini lukavog, često ne baš simpatičnog Martyja potpuno fascinantnim na ekranu. (CJ)
(Izvor: Warner Bros Pictures)
“One Battle After Another”/ Jedna bitka za drugom
Kako ne voljeti film“One Battle After Another” u kojem Leonardo DiCaprio trči okolo u kućnom ogrtaču, na urnebesan način pokušavajući da se sjeti šifre koja bi revolucionarnoj grupi omogućila da spasi njegovu otetu kćerku? Komična akciona drama s izraženom političkom temom,One Battle After Anotherjedan je od najboljih filmova godine i dominira razgovorima o nagradama. Te dvije stvari ne idu uvijek zajedno. Paul Thomas Anderson, misteriozno, nikada nije osvojio Oscara, uprkos nekoliko nominacija za najbolji film i nominacijama za najboljeg reditelja zaPhantom Thread,There Will Be BloodiLicorice Pizza. U ovom trenutku, ideja da je „odavno zaslužio“ nagradu postala je sve glasnija. Film će gotovo sigurno dobiti nominaciju za najbolji film, Anderson bi mogao pobijediti za adaptirani scenarij, Leo bi mogao dobiti još jednu nominaciju za glavnog glumca, a Sean Penn, Benicio del Toro i Teyana Taylor su snažni kandidati u sporednim kategorijama. Iako je zarada na blagajnama bila nešto slabija od očekivane, film je i dalje ubjedljivo najveći favorit za nagrade ove godine. (CJ)
“Frankenstein”
Guillermo del Toro je specijaliziran za raskošne spektakle – a film “Frankenstein”je najraskošniji od svih. Već od početka bilo je jasno da će biti jedan od glavnih kandidata za Oscare za scenografiju, kostimografiju te frizuru i šminku. Ali sada se „vraća iz mrtvih“ i u drugim kategorijama, dok se obožavatelji prepuštaju filmu na Netflixu i raspravljaju o njegovim kvalitetama online. Ne samo da jeFrankensteinpostao vjerovatan kandidat za najbolji film, nego se sve češće spominje da bi Jacob Elordi, koji glumi čudovište, mogao biti u konkurenciji za glumačku nagradu. Pitanje je samo: u filmu koji priču prvo pripovijeda iz Victorove perspektive, a zatim iz perspektive čudovišta, da li je Elordi glavni ili sporedni glumac? (NB)
(Izvor: Cannes Film Festival)
Jafar Panahi
Dinamične priče iza kulisa nikad ne škode kampanji za nagrade, a cijenjeni iranski reditelj Jafar Panahi ima najdramatičniju priču godine. Dvaput zatvoren zbog filmova koji se nisu svidjeli vlastima, Panahi jeIt Was Just an Accidentsnimio tajno i poslao iz Irana na USB memoriji. Film je zatim osvojio Zlatnu palmu, glavnu nagradu na Filmskom festivalu u Cannesu, i sada je francuski kandidat za Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. Ima velike šanse za pobjedu jer je, sam po sebi, trijumf. Iznenađujuće, ova drama o bivšem zatvoreniku koji kidnapuje čovjeka za kojeg vjeruje da ga je mučio prožeta je i neobičnim humorom. Panahi bi se mogao naći i među kandidatima za najboljeg reditelja i za originalni scenarij. Ali i drugi međunarodni kandidati su jaki. Moćna brazilska politička dramaThe Secret Agentosvojila je nagradu za najbolju režiju (Kleber Mendonça Filho) i najboljeg glumca (Wagner Moura) u Cannesu. A birači bi se možda mogli okrenuti i apolitičnoj norveškoj dramiSentimental Value. Ipak, Panahi ima godine velikih filmova iza sebe i nikada nije imao bolju šansu da prođe cijelu sezonu nagrada kao glavni favorit. (CJ)
Amy Madigan
Horor filmovi se obično zanemaruju na Oscarima, ali bili su toliko uspješni posljednjih godina da bi ovo mogla biti njihova sezona. “Sinners” i “Frankenstein”će sigurno dobro proći – a polako raste i kampanja da Amy Madigan osvoji nominaciju za najbolju sporednu glumicu zaWeapons, jezivi film Zacha Creggera. Ona glumi Gladys, veličanstveno groteskan lik koji je već postao meme na društvenim mrežama i kostim za Noć vještica. Najljepši detalj je taj što je Madigan, sada 75-godišnjakinja, bila nominirana za najbolju sporednu glumicu prije tačno 40 godina, za dramuTwice in a Lifetime. Taj naslov bi se, čini se, mogao pokazati čudno proročanskim. (NB)
(Izvor: TIFF)
Stellan Skarsgård
Čudno je reći, ali Stellan Skarsgård bi u 74. godini mogao dobiti svoju prvu nominaciju za Oscara. Toliko je decenija bio izuzetno pouzdan glumac da ga ljudi često uzimaju zdravo za gotovo, ali nikada nije bio bolji nego u porodičnoj drami “Sentimental Value”/(Dentimentalna vrijednsot), gdje igra Gustava Borga, slavnog, samodopadnog, ali nikada monstruoznog filmskog reditelja koji se suočava s bolom koji je nanio svojim dvjema kćerkama. Skarsgård je zaista srce filma i trebao bi se smatrati glavnim glumcem, ali kampanja ga vodi u kategoriju sporedne uloge. To ga stavlja u tešku konkurenciju s Paulom Mescalom uHamnetu, te Seanom Pennom i Beniciom Del Torom uOne Battle After Another, koji su svi gotovo sigurni kandidati. Zajedno, ova četvorica čine kategoriju sporednog glumca jednom od najnapetijih i najzanimljivijih trka godine. Stellan, otac glumaca Alexandera i Billa Skarsgårda, već je postao pravo osvježenje na kampanji, gdje se u jednom intervjuu duhovito nazvao “nepo Daddy”. (CJ)
“KPop Demon Hunters”
Otkako je 2002. dodijeljena prva nagrada za najbolji animirani film, većina je završila u Pixarovim rukama, dok su ostale pripale Disneyju, DreamWorksu i još ponekom studiju. Ali vremena se, izgleda, mijenjaju: posljednja tri Oscara za animaciju otišla su Netflixu (PinocchioGuillerma del Tora), Studiju Ghibli (The Boy and the Heron/ Djewčak i čaplja) te latvijsko-francusko-belgijskoj koprodukciji (Flow). Trend bi se mogao nastaviti i 2026. godine. “KPop Demon Hunters” (K-Pop lovci na demone)počeo je sa streamingom na Netflixu u junu, ali je postao toliko popularan da je dobio dvije kratke kino-distribucije – uključujući i jedno „sing-along“ izdanje. U godini kada je mainstream animacija posrnula (Elio,SmurfsiThe Bad Guys 2neće osvojiti nikakve nagrade), može li Oscar otići Netflixovom mjuziklu o korejskoj pop grupi koja lovi čudovišta? (NB)
Nekad vruće… sada nije
Jedna surova istina o sezoni nagrada: ni u šta se ne možeš pouzdati. Neki od najočekivanijih filmova godine počeli su žestoko, a zatim se brzo ohladili. Najveće iznenađenje bio je “The Smashing Machine” (Mašina za razbijanje), s Dwayneom Johnsonom koji se okušao u drami, igrajući MMA borca Marka Kerra. Film je ispunio sve „obavezne“ kriterije za Oscare — istinita priča, biografski film uglednog reditelja (Benny Safdie), te zvijezda poznata po blockbusterima koja želi dokazati da zaista može glumiti, u onom filmu koji je trebao biti Johnsonov trenutak „sada ga zaista poštujemo“. Ali uprkos pozitivnim kritikama, katastrofalan rezultat na blagajnama sve je to srušio. Drugi šok bio je “After the Hunt” (Nakon lova) Luce Guadagnina, s Juliom Roberts — još uvijek miljenicom Hollywooda — koja igra protiv tipa, kao mrzovoljna univerzitetska profesorica upletena u skandal. Kritičari i publika proglasili su film, kao i njegovu #MeToo priču, pretjeranim i dosadnim. Oba filma premijerno su prikazana na Filmskom festivalu u Veneciji, koji obično važi za jedan od najjačih odskočnih dasaka za nagrade, pa… nemojte prerano brojati ni piliće ni trofeje. (CJ)
Nominacije za Oscare bit će objavljene 22. januara 2026.
98. ceremonija dodjele Oscara održat će se 15. marta.
Datum i vrijeme objave: 17.11.2025 – 22:22 sati




