U ponedjeljak, 6. maja, osvanuo je dan koji željno iščekuju svi koji modu cijene kao nešto više od zabave. Ovaj događaj se u stručnoj javnosti najčešće doživljava kao svojevrsno takmičenje, na koje su posebno pozvani da prošetaju stepenicama ispred Metropoliten muzeja, ali to se odnosi i na dizajnere koji stvaraju za ovu priliku i koji su dobro odgovorili. na temu takmičenja ili su poznati po njoj.
Tema i prilika
Ovogodišnja tema oluja izvedeno je iz kratke priče J. Mr. Ballarda Vrt vremena u kojoj grof i njegova supruga beru "cvijeće vremena" koje privremeno vraća sat unatrag, kako bi se odbranili od bijesne rulje koja napada njihovo imanje. Njihova bašta je ubrzo ogoljena, svo cveće ubrano, a kako rulja brzo pustoši njihovo imanje, oni se pretvaraju u statue.
Tako, u poređenju sa ovogodišnjom izložbom Zavoda za kostim, Trnoružice: Ponovno buđenje mode (Trnoružice: Ponovno buđenje mode), koji oživljava muzejske kapacitete i remek-djela iz zbirke Metropolitana, kroz istraživanja iz prve ruke, konzervatorske analize i različite tehnologije - od najsuvremenijih alata umjetne inteligencije i kompjuterski generiranih slika do video animacija, svjetlosnih projekcija i zvučnih pejzaža.
Jednom kada odjevni predmet uđe u kolekciju Instituta za kostim, njegov status se zauvijek mijenja. Ono što je nekada bilo vitalni dio čovjekovog života danas je nepokretno „umjetničko djelo“, koje se više ne može nositi, čuti, dodirnuti ili pomirisati. Ova izložba oživljava ove objekte, pomažući posjetitelju da ih doživi onako kako su prvobitno zamišljeni – živost, dinamiku i život.
U tom duhu namjeravamo odgovoriti na samu temu Matt Galebilo da se radi o reanimaciji nekih već postojećih kreacija i dizajna pojedinih dizajnera, kroz oživljavanje odjeće koja do sada nije imala priliku nositi, do pomicanja granica i puštanja u rad nekih potpuno novih i neočekivanih rješenja.
Ovaj Gala trebao biti povod za kreativni procvat i nakon dužeg vremena može se sa zadovoljstvom reći da je to u velikoj mjeri i postigla.
Tema i odgovor
I dok su nam neke haljine promakle ili osvanule na bilo kojoj šetnji crvenim tepihom, o nekima se pričalo danima, a neke su odgovorile na temu oživljavanjem umjetničkih djela, bilo da ih prepoznajemo ili ubacujemo značenje u komade koji bi i sami jednog dana mogli postati dio kolekcije Metropolitan Costume Institute.
Svakako nismo ostali imuni na odjevne kombinacije glumica Rebecca Ferguson što je kroz dizajn Tom Brownoživio je čuvenu pjesmu Edgara Allana Poea gavran. Govoreći o Tomu Brownu, njegove jednako atraktivne kreacije nosili su Queen Latifah, Gigi Hadid, Ebony Nichols, Ben Simmons i Steven Yeun. Ovako je ovaj američki dizajner novije generacije samouvjereno dominirao stepenicama ispred Metropolitan muzeja.
Podjednaku pažnju privukla je mlada pevačicai Tyla (Tyla) koji je u Balmenova (Balmain) reference na pješčani satu haljini od kristala peska, bila je jedna od najfotografisanijih ličnosti večeri.
Govoreći o povratku u anale istorije mode i njenom oživljavanju, moramo spomenuti američku pjevačicu i glumicu Zendayu, koja se nakon petogodišnje pauze vratila u Matt Gallo sa perom u šeširu - bukvalno. Njena haljina, modne kuće Maison Margiela, bila je sirena krojena u svjetlucavim nijansama plave, ukrašena voćem. Boje ansambla podsjećaju na pauna, pomislili smo - drevni simbol vječnosti. Ono što su svi primijetili – Galliano, dizajner kuće Margielaovom haljinom udahnuo je novi život jednoj od svojih prethodnih haljina i tako dao značajan doprinos odgovoru na zadatu temu.
Mračna princeza
Lana del Rey, što je izazvalo salve entuzijazma okupljenih fotografa, donelo je slatko-mračni ton koji često ide ruku pod ruku sa njenom umetnošću. Kako bi ispunila mračnu šik viziju koju je zamislila, obratila se pokojnom čarobnjaku mode Alexander McQueen i alegorijski njemački romantični pejzaž slikaru Kasparu Davidu Friedrichu. Novi McQueen dizajner Sean Lynn osvježio je izgled osnivača kuće iz 1996. Lanin izgled je fantastično kanalizirao Friedrichove planove za metafizičku umjetnost.
I dok ima mnogo imena, od Jessice Parker, domaćice večeri Dženifer Lopez (u pomalo razočaravajućoj haljini kuće Schiaparelli) brojnim porodicama Kardashian i Cardi B, jedno ime, nepoznato široj javnosti, ukralo je šou.
Kinetički leptir
Izvjesna Mona Patel, filantrop i poduzetnica, nosila je haljinu Iris van Herpen koju su mnogi nazvali haljinom budućnosti.
Called APSARA (apsare su nimfe u indijskoj mitologiji), mitološka haute couture haljina Iris van Herpen savršeno se uklapa u temu Matt Gale 2024. godine, Vrt vremena (Vrt vremena). Dok je Mona Patel šetala crvenim tepihom, skulpture leptira su pratile njenu ravnotežu i stav, graciozno lepršajući duž njenih ruku. Iza haljine, umjetnik Casey Curran, poznat po svojim kinetičkim skulpturama, postavio je dobro integriranu kutiju koja pomiče leptire u dizajn. Prozirne žice vukla je poluga koja se okretala na dnu kutije, izazivajući neprestano lupanje krila leptira.
Oštre linije, koje su prisutne već duže vrijeme visoka moda Iris Van Herpen, i ovoga puta bile su vidljive, zlatne i blistave oko haljine u boji ruže, formirajući vlastitu siluetu koja je pratila steznik Mone Patel, sve do kraja vlaka haljine, gdje je niz preklapajući izrezi ličili su na slojeve krila jedne vrste skulptura leptira.
Ova haljina je na svoj način bila savršena pozivnica publici i samoj izložbi, pomjerajući fokus Vrtovi vremena od prošlosti ka budućnosti odeće.




