Dok mnogi proizvođači trenutno postepeno ukidaju motore s unutrašnjim sagorjevanjem zbog nadolazećeg standarda emisija Euro 7, Mercedes slijedi suprotnu strategiju: V8 i V12 motori ostaće ključni dio ponude modela – i čak će se i dalje razvijati.
Na svojoj nedavnoj godišnjoj konferenciji za novinare, proizvođač automobila sa sjedištem u Štutgartu najavio je, pod motom “Savladavanje transformacije”, da namjerava učiniti tranziciju ekonomičnijom, bržom i snažnijom – ali ne isključivo električnom.
Ljubitelji dvanaestocilindričnog motora, posebno, imaju razloga za radost: Legendarni 6,0-litarski twin-turbo V12 ostaće dostupan. Istina, samo na odabranim tržištima, ali će nastaviti veličanstveno zujati u luksuznom Mercedes-Maybach S 680 i oklopljenoj S-klasi Guard – sada čak i u vrijeme kada je smanjenje CO₂ krajnji cilj, prenosi Bild.
Mercedesov posljednji bastion
Dok je BMW već odustao od proizvodnje – ograničeno Final Edition M760i (ekskluzivno za SAD) bio je posljednji u 2022. – a Audi se oprostio od W12 u A8 još 2017. godine, Mercedes je jedini njemački premium brend koji se još uvijek drži legende o V12 motoru. I ne samo to: Dvanaestocilindrični motor iz Afalterbaha će se i dalje isporučivati italijanskom specijalistu za hiperautomobile Paganiju – za njihov novi superautomobil, Utopiju.
AMG donosi novi V8
Ali kompanija sa sjedištem u Štutgartu ne oslanja se samo na prošlost. V8 dobija odgovarajuće ažuriranje. AMG radi na potpuno novom elektrifikovanom osmocilindričnom motoru za buduće modele. Ovaj motor je namijenjen da bude ne samo snažan, već i da bude u skladu sa nadolazećim standardom emisija Euro 7.
Ostaje linijski šestocilindrični motor – četverocilindrični sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom
Iako još uvijek nema zvaničnih izjava u vezi sa budućnošću linijskog šestocilindričnog motora, postoje jake indikacije da će i ovaj agregat ostati. Istovremeno, Mercedes najavljuje uvođenje novog 1,5-litarskog četverocilindričnog motora sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom.
Ovaj mali snažni automobil uskoro će premijerno biti prikazan u novom CLA – u kombinaciji sa osmostepenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. Pogonski sklop je razvijen u Štuttgartu i izgrađen u saradnji sa partnerom iz Kine.
Jedno je sigurno: Mercedes za sada stavlja svoje ambiciozne planove za električna vozila na čekanje. Dok se drugi proizvođači i dalje u potpunosti fokusiraju na električni pogon, Mercedes očekuje da će 2027. godine 70 odsto kupaca i dalje odlučivati za modele sa motorima sa unutrašnjim sagorjevanjem i 48-voltnom tehnologijom. Predviđa se da će električni automobili i plug-in hibridi do tada činiti samo oko 30 odsto prodaje.
Prvo su planirali da od 2030. godine prodaje samo električne automobile – “gdje to tržišni uslovi dozvoljavaju”. Međutim, s obzirom na trenutnu potražnju, ovaj plan je sada (za sada) istorija, zaključuje Bild.
Datum i vrijeme objave: 14.11.2025 – 20:51 sati





