Za mnoge odlazak na posao znači biti zarobljen za volanom automobila usljed saobraćajne gužve ili gurati se za mjesto u javnom prijevozu.
Prema jednom istraživanju, oni koji biciklom idu na posao imaju 45 posto manji rizik od raka i 46 posto manji rizik od kardiovaskularnih bolesti. Sve je više gradova Starog kontinenta koji imaju poticaje za korištenje bicikala za dolazak na posao.
Nizozemska
Krenimo od države koja je dugo svjetski prepoznatljiva po biciklima – Nizozemske. Stanovnici ove zemlje dnevno u prosjeku bicikliraju 2,6 kilometara. Kada bi ovo bio slučaj u cijelom svijetu, kako je utvrđeno također jednim istraživanjem, godišnja globalna emisija ugljika bi bila manja za 686 miliona tona, što je više od cijelog ugljičnog otiska Velike Britanije.
Belgija
Sličan poticaj postoji u Belgiji, u kojoj je moguće dobiti 0,24 eura po kilometru. Kako piše list Brussels Times, svaki peti zaposlenik malih i srednjih firmi je u prvoj polovini 2022. dobio ovu naknadu.
Francuska
Francuski radnici mogu dobiti 0,25 eura po kilometru na putu od kuće do posla, s tim da godišnji maksimum po ovoj vrsti poticaja iznosi 200 eura. U pilot fazi je bilo uključeno 18 kompanija koje su davale ovu vrstu poticaja te je tom prilikom utvrđeno da se broj aktivnih biciklista povećao za čak 50 posto.
Italija
Da bi se novac dobio potrebno je koristiti mobilnu aplikaciju Pin Bike. Korištenjem ove aplikacije moguće je od firentinske vlasti dobiti i bonus od 100 eura za najviše sakupljenih bodova. Ti bodovi se dobijaju za kilometražu, kao i za učešće u različitim događajima i anketama.
Nadalje, u Bariju daju 0,25 eura po kilometru, s tim da mjesečni maksimum po ovoj vrsti poticaja iznosi 25 eura. Osim toga, italijanska vlada daje vaučere za kupovinu novog bicikla.
Velika Britanija i Luksemburg
S druge strane, pojedine države ne daju poticaje po pređenom kilometru, već daju poticaje za kupovinu bicikla. Svaki radnik u Luksemburgu može uštedjeti do 300 eura poreza ukoliko kupi novi bicikl koji će koristiti za dolazak na posao. U Velikoj Britaniji je prilikom kupovine bicikla moguće dobiti poreznu olakšicu do 32 posto.
Vlasti država širom Evrope također planiraju poticaje za korištenje bicikla. Pa tako španska vlada planira primijeniti program “En Bici al trabajo” kojim će se radnicima plaćati dolazak na posao biciklom, piše Euronews.





