U današnje vrijeme gotovo je nemoguće zamisliti život bez pametnih telefona. Mnogi ih koriste kao alate za komunikaciju, izvore zabave, organizatore svakodnevnih aktivnosti i za još mnogo toga. Međutim, njihova česta upotreba može potaknuti razvoj ovisnosti.
Iako pametni telefoni mogu olakšati život, prekomjerna upotreba povezana je s nekim negativnim efektima na fizičko i mentalno zdravlje, piše Apple Insider.
Prekomjerna upotreba pametnih telefona može dovesti do određenih fizičkih problema, uključujući miopiju (kratkovidnost) i suhoću očiju. Gledanje u male ekrane na bliskoj udaljenosti može promijeniti strukturu očne jabučice, čime se povećava rizik od razvoja miopije.
Prema naučnom radu objavljenom na PubMed Centralu, do 2050. godine više od 50% ljudi patit će od miopije. Osim toga, kada koristimo pametne telefone i tablete, znatno rjeđe trepćemo, što može rezultovati suhoćom očiju.
Iako su istraživanj još uvijek u ranim fazama, mnoge od njih ukazuju na to da povećana upotreba pametnih telefona može biti povezana s razvojem depresije, anksioznosti, pa čak i suicidalnih misli. Odjel za psihijatriju Univerziteta Columbia ističe da stalni niz obavijesti i ažuriranja može izazvati anksioznost.
Ovo se također naziva i FOMO, ili strah od propuštanja. No osim straha od propuštanja, tu je i osjećaj izolacije i neadekvatnosti. Lako je osjećati se neadekvatno kada je vaš Instagram feed preplavljen fotografijama s prekrasnih odmora, odličnim odjevnim kombinacijama i nasmijanim licima.
Međutim, važno je shvatiti da se često prikazuje nešto što je osmišljeno da bude vizualno privlačno, a ne realistično.
Pametni telefoni sami po sebi nisu nužno loša stvar. Pomažu nam da ostanemo povezani s voljenim osobama, omogućuju nam da zabilježimo posebne trenutke praktičnom kamerom i mogu biti vrlo korisni u opasnim situacijama. Međutim, platforme koje su se razvile zahvaljujući njima predstavljaju drugu priču.
Društvene mreže su dizajnirane tako da izazivaju ovisnost, stalno učeći koje sadržaje volite i zatim vam ih nude sve više i više. Zbog toga će vaš feed izgledati drugačije od feedova svih drugih koje poznajete. Ovo se radi primarno kako bi vas potaknuli da nastavite skrolati i osigurali da pogledate što više oglasa.





