Dan nakon avionske nesreće u Brazilu u kojoj je život izgubilo ukupno 57 putnika i četiri člana posade, posvećen je analizi detalja cijelog incidenta, a brazilski mediji objavili su detalje samog leta od polijetanja do kobnog trenutka.
Prema pisanju brazilskog medija Globo, avion je poletio u 11:46 sati i let je nesmetano nastavljen do 12:20 sati. Nakon 24 minute, avion se dizao sve dok nije dostigao 5.000 metara nadmorske visine u 12:23 sati.
Na toj visini avion je nastavio let sve do 13:21 kada je počeo gubiti visinu.
“U tom trenutku letjelica je napravila oštar zaokret. Padala je oko 4.000 metara. Brzina ovog pada iznosila je 440 km/h”, piše Globo.
Kao što je i ranije objavljeno, spiralni pad koji je bio vidljiv na snimcima sugeriše na pojavu zastoja, što se dešava kada letjelica gubi podršku.
“Zastoj se može dogoditi zbog formiranja leda na krilima, a na ruti ovog aviona došlo je do formiranja leda”, piše Globo.
Kada je riječ o samoj letjelici, Nacionalna agencija za civilno zrakoplovstvo saopćila je kako je riječ o avionu ATR-72-500 kompanije Voepass koji posjeduje 74 sjedišta.
Avion proizvodi francuski ATR, koji je jedan od najvećih proizvođača aviona u svijetu.
“Dokumentacija letjelice je bila ažurirana i svi članovi posade su imali važeće dozvole. Prema proizvođaču, ATR-72-500 može letjeti maksimalnom brzinom od 511 km/h. Model je dugačak 27 metara i raspona krila, uz domet leta od 1.324 kilometra. Maksimalna težina koju avion može nositi u službi je sedam hiljada kilograma”, pojašnjava se.
Avion je bio star 14 godina i bio je model poznat u svijetu avijacije po svojoj sposobnosti da radi na kratkim pistama i teško pristupačnim aerodromima u Brazilu.
Uzevši u obzir moguće formiranje leda koje je moglo utjecati na nesreću, oglasili su se i meteorolozi koji su rekli kako je na mjestu nesreće formirano tzv. područje nestabilnosti te da je postojala šansa od 35 posto za formiranje leda.
Tačno u trenucima kada se letjelica približavala ovom području puhao je jak vjetar u rep aviona.
“Procjene iz meteoroloških modela ukazuju na temperature između -9 i -11 stepeni Celzija na visini koja odgovara 500 hPa u regiji Vinhedo oko 13 sati po lokalnom vremenu”, ističe se.
Izvršni direktor Voepass Linhas Aereas, Eduardo Busch, održao je konferenciju za novinare u petak navečer i izjavio da su piloti iskusni i da su svi operativni sistemi aviona radili u vrijeme polijetanja.
window.fbAsyncInit = function() {
FB.init({
appId : ‘171222711838’,
xfbml : true,
version : ‘v3.2’
});
};
(function(d, s, id){
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) {return;}
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));
function fbLogin(){
FB.getLoginStatus(function(response) {
//console.log(“fBlogin: “+ response);
if (response.status === ‘connected’) {
//console.log(“fbtoken: “+response.authResponse.accessToken);
$.post(‘/prijava’, $.param({ fbtoken: response.authResponse.accessToken, platform: 1, modal:1 }), function(response){
//console.log (“response”+response);
//var data = JSON.parse( response );
//console.log(“data”+data);
if(response.success===true){
//window.location = “https://www.klix.ba/”;
modal.hide();
location.reload();
}
else {
alert(‘Facebook prijava nije bila uspjesna, provjerite da li ste dozvolili Klix aplikaciji pristup Vašem profilu’);
}
});
} else {
// FAIL
FB.login(function(response) {
if (response.status === ‘connected’) {
// Logged into your app and Facebook.
$.post(‘/prijava’, $.param({ fbtoken: response.authResponse.accessToken, platform: 1, modal:1 }), function(response){
console.log (response);
//var data = JSON.parse( response );
if(response.success===true){
modal.hide();
location.reload();
}
else {
alert(‘Facebook prijava nije bila uspjesna, provjerite da li ste dozvolili Klix aplikaciji pristup Vašem profilu’);
}
});
} else {
// The person is not logged into this app or we are unable to tell.
}
},{scope: ‘public_profile,email’});
}
});
}





