Modna industrija, koja se često doživljava kao bastion glamura i luksuza, suočava se s velikim promjenama. Prema nekim predviđanjima, čak 50 posto luksuznih brendova moglo bi nestati do 2030. godine. Ova prognoza zvuči alarmantno, ali šta se zapravo krije iza ovih predviđanja i koliko su ona realna?
Iako su predviđanja o gašenju velikog broja luksuznih brendova do 2030. dramatična, treba ih tumačiti s dozom opreza. Mnoga od ovih predviđanja su zasnovana na trenutnim trendovima i pretpostavkama koje se mogu promijeniti. Brendovi koji prepoznaju potrebe modernog potrošača i brzo se prilagođavaju novim uvjetima mogu opstati, pa čak i napredovati. Dakle, iako se suočavaju sa značajnim izazovima, nije nužno da će polovina njih zapravo nestati.
Promjena navika potrošača
Promjena potrošačkih navika, posebno među milenijalima i generacija Z, ključna je tema u savremenom poslovanju luksuznih brendova. Ova dva poglavlja istražuju kako ove generacije transformiraju luksuznu industriju kroz svoje vrijednosti i prioritete, posebno se fokusirajući na autentičnost, održivost i društvenu odgovornost.
Generacijske razlike
Milenijalci (rođeni između 1981. i 1996.) i generacija Z (rođeni nakon 1996.) predstavljaju dominantne potrošače na tržištu luksuza. Njihov pristup potrošnji značajno se razlikuje od prethodnih generacija, kao što su baby boomeri ili Gen X. Umjesto da se fokusiraju isključivo na prestiž i status koji pružaju luksuzni brendovi, ove mlađe generacije više cijene autentičnost proizvodaodrživost i društvena odgovornost brendova.
Za milenijale i generaciju Z, autentičnost proizvoda postaje ključna. Žele proizvode koji odražavaju pravu vrijednost brenda, sa jasnim identitetom i pričom iza proizvoda. Ovo može uključivati transparentnost proizvodnih procesa i izvora materijala.
Foto: NEKOMURA / Shutterstock
Ekološka svijest je sve važnija među mlađim generacijama. Potrošači sve više preferiraju proizvode koji su proizvedeni na održiv način, sa manjim uticajem na životnu sredinu. To podrazumijeva korištenje recikliranih materijala, smanjenje emisije ugljičnog dioksida tokom proizvodnje, kao i etičke uslove rada u fabrikama koje proizvode ove proizvode.
Brendovi koji pokazuju društvenu odgovornost i podržavaju važne društvene ili ekološke inicijative privlačniji su ovim generacijama. Potrošače sve više zanima kako brendovi doprinose zajednici i društvu općenito.
Ove promjene u navikama potrošača zahtijevaju od luksuznih brendova da prilagode svoje marketinške, proizvodne i distribucijske strategije kako bi zadovoljili nove zahtjeve svojih ključnih kupaca.
Održiva moda
Rastuća ekološka svijest na globalnoj razini utjecala je na modnu industriju, uključujući i luksuzni sektor. Potrošači sve više traže održive i etički napravljene proizvode, a ovi trendovi vrše pritisak na luksuzne brendove da preispitaju svoje poslovne modele i usvoje održive prakse.
Svjetski problemi kao npr klimatske promjene, zagađenje i krčenje šuma postaju sve važniji za potrošače. Kao odgovor, potrošači biraju brendove koji se aktivno bore protiv negativnih utjecaja na okoliš.
Koristi održivi materijali postaje standard u modnoj industriji. Ovo uključuje upotrebu organskih tkanina, recikliranih materijala kao i alternativa životinjskim proizvodima, kao što su veganska koža ili krzno.
Zajedno sa aspektima životne sredine, etički uslovi rada u lancu snabdevanja postaju važan faktor za potrošače. Brendovi moraju osigurati da njihova proizvodnja ne uključuje radnu eksploataciju ili neetičku praksu.
Promjene potrošačkih navika, posebno u pogledu autentičnosti, održivosti i društvene odgovornosti, imaju značajan utjecaj na industriju luksuza. Brendovi koji se uspiju prilagoditi ovim novim zahtjevima imaju priliku pridobiti lojalne kupce i održati uspjeh u budućnosti, dok oni koji se ne uspiju transformirati rizikuju gubitak tržišnog udjela i reputacije.
Uspon e-trgovine i utjecaj društvenih mreža
Digitalizacija je revolucionirala način na koji se roba kupuje i prodaje. E-trgovina je postala dominantan prodajni kanal, što je posebno pogodilo luksuzne brendove koji su se tradicionalno oslanjali na obične trgovine i ekskluzivna iskustva. Mnogi brendovi nisu bili spremni brzo preći na digitalne platforme, što ih je dovelo u nezavidan položaj u odnosu na agilnije konkurente.
Društvene mreže postale su ključni alat za marketing i prodaju. Influenceri i mikroinfluenceri sada igraju veliku ulogu u promociji brendova, ali i u formiranju mišljenja potrošača. Brendovi koji se ne prilagode ovoj dinamici novih medija gube svoju važnost i prestiž.
Ekonomski pritisci i globalizacija
Finansijski pritisci također igraju značajnu ulogu u mogućem gašenju luksuznih brendova. Dodatno opterećenje predstavljaju rastuće cijene sirovina, fluktuacije kursa i povećani troškovi proizvodnje i distribucije. Mnogi luksuzni brendovi su prisiljeni smanjiti troškove ili povećati cijene, što može dodatno ugroziti njihovu konkurentnost.

Globalizacija je omogućila mnogim novim brendovima da uđu na tržište, povećavajući konkurenciju. Luksuzni brendovi sada se takmiče ne samo sa etabliranim brendovima, već i sa novim, inovativnim kompanijama sa tržišta u razvoju kao što su Kina i Indija. To dodatno komplikuje njihovu poziciju na globalnom tržištu.
Pandemija covid-19 i njene posljedice
Pandemija covid-19 je značajna uticala na modnu industriju, što uzrokuje smanjenje potrošnje i promjenu prioriteta kupaca. Mnogi luksuzni brendovi našli su se u teškoj situaciji zbog smanjenog broja turista i zatvaranja fizičkih radnji. Iako su se neki uspjeli prilagoditi i preći na online prodaju, mnogi drugi su se suočili s ozbiljnim finansijskim problemima koji mogu dovesti do gašenja.
Realnost ili senzacionalizam
Luksuzna moda je na prekretnici. Brendovi koji se uspiju prilagoditi digitalnim promjenama, održati relevantnost u očima novih generacija i usvojiti održive prakse imat će priliku da nastave svoj put ka uspjehu. Gašenje velikog broja brendova je svakako moguće, ali ne i neizbježno. Ključ će biti sposobnost prilagođavanja i inovacija kako bi se odgovorilo na izazove budućnosti.
Naslovna fotografija: Resul Muslu / Shutterstock
Pošta Umiranje luksuznih brendova – stvarnost ili senzacionalizam? pojavio prvi na To sam ja.





